2022, szeptember 25.
15 C
Budapest
7.9 C
Moszkva

A Gazprom számára nagyon fontos az európai piac

GazpromA Gazprom számára nagyon fontos az európai piac; a cég az európai gázimport több mint 25 százalékát fedi le, és ennek megtartására törekszik – mondta Didier Lebout, a franciaországi Gazprom Marketing and Trading stratégiai vezetője csütörtökön Budapesten. Didier Lebout, a Central European Business Centre által szervezett III. Magyar Energia Csúcson tartott előadásában hangsúlyozta: Európának a csökkenő belső termelés és a növekvő kereslet miatt egyre több gázt kell importálnia a következő években, a Gazprom ezen többletkereslet kielégítésére is felkészült. Kifejtette, a Gazprom termelésének negyede Európába megy, és forgalma felét az európai bevételek teszik ki. A Gazprom nemcsak gázvásárlásba, hanem a tárolókapacitások létesítésébe is befektet, mivel az egyik legnagyobb kihívás számukra, hogy az ingadozó keresletet ki tudják szolgálni – jelezte a stratégiai vezető. Hozzátette: a Gazprom a cseppfolyós földgáz (LNG) piacon is szeretne tovább terjeszkedni, és például a koreai, japán és kínai LNG piacon is megjelenne. Ez ugyanakkor csak az első lépés a Gazprom számára, “szeretnénk jelentős LNG-beszállítókká válni 2013-ra” – hangsúlyozta Didier Lebout.

Szólt arról is, hogy Európába és Amerikába szeretnének LNG-t szállítani, ha tudnak koncessziót szerezni. Didier Lebout elmondta, hogy a Gazprom más energiapiacokon is globális pozíciókat szeretne kiépíteni, így a villamos energia, és megújuló energia piacon is, nemcsak az oroszországi készletekre alapozva. A hosszú távú szerződések szerinte rendkívül fontosak, és nem állnak útjába a szabad piac fejlődésének, hanem épp ezek biztosítják a stabilitást és a hosszú távú fejlődést a földgáziparban.

A gázpiacnak hosszú távon kell gondolkoznia, a Gazprom is erre szeretné építeni kapcsolatait, mivel az energia mindig is központi téma lesz. A nukleáris energia csökkentése az energiamixben sem megy egyik napról a másikra, mint ahogyan a megújulók részarányának növelése sem – mondta. A stratégiai vezető ismertette, a Gazprom Marketing and Trade – amely a Gazprom csoport tagja – több mint 80 milliárd köbméter gázzal kereskedik az európai piacon, és a legjelentősebb energiaellátóvá szeretne válni a világon. Hozzáfűzte, hogy a Gazprom az európai gázpiac liberalizálásához alkalmazkodott a marketingcég létrehozásával.

A Gazprom tavalyi profitja 1.310 milliárd rubelre (44,6 milliárd dollárra) emelkedett a 2010-es 968,6 milliárd rubelről. A cég részesedése az európai gázpiacon tavaly 27 százalékra nőtt a 2010-es 24 százalékról. Az Európába irányuló orosz gázexport így 139-ről 150 milliárd köbméterre nőtt.

Figyelem Link elhelyezése a hozzászólásokban tilos! Nem fognak megjelenni a hozzászólások, amelyek linket tartlamaznak.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

Friss hírek

- Hirdetés - spot_img

UKRÁN VÁLSÁG

Borell: Putyin nem blöfföl a nukleáris fegyverekkel kapcsolatban, diplomáciai megoldás kell

Josep Borrell, az EU külügyi főképviselője szombaton a BBC-nek nyilatkozva úgy vélte, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök nukleáris fegyvereket is bevethet, ha Moszkva erőit...

Több száz külföldi zsoldost semmisített meg az orosz légierő

Az elmúlt 24 órában az orosz légierő mintegy 200 ukrán fegyverest és mintegy háromszáz külföldi zsoldost semmisített meg Mikolajiv térségében - közölte a védelmi...

Szijjártó: az egyetlen megoldás a béke

A problémákra, amelyekkel Európának szembe kell néznie a háború és a szankciók miatt, az egyetlen megoldás a béke - mondta a külgazdasági és külügyminiszter...