2022, augusztus 15.
33.6 C
Budapest
28.1 C
Moszkva
Array

Újraindult a légiközlekedés Rosztov-na-Donuban

A leszállópálya sérüléseinek helyreállítása után hétfő reggel újraindult a légi közlekedés a dél-oroszországi Rosztov-na-Donu városban, a szombati szerencsétlenség helyszínén, közben arról adott hírt az orosz média, hogy Moszkvában kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító.

A leszállópálya roncsok által megrongált, mintegy 300 méteres felületét 12 óra alatt állították helyre. Az első kísérleti leszállást a rendkívüli helyzetek kezeléséért felelős szövetségi minisztérium An-148-as repülőgépe hajtotta végre, majd Rosztovból felszálltak az első utasszállítók is.

Rosztovban szombatra virradóra csapódott földbe, mintegy 250 méterrel a leszállópálya előtt, a FlyDubai légitársaság Boeing 737-800-as utasszállítója, fedélzetén 55 utassal és hétfőnyi személyzettel. A katasztrófát senki sem élte túl.

Vasárnap egy ugyanilyen típusú repülőgép volt kénytelen visszatérni az orosz főváros vnukovói repülőterére. Az UTair légitársaság Szurgutba tartó UT-247-es belföldi járatán – amely 112 utast szállított – röviddel a felszállás után meghibásodást jeleztek a riasztóberendezések. A TASZSZ orosz hírügynökség szerint a gép mintegy két órán át körözött, hogy elégesse az üzemanyagot.

A RIA Novosztyi hírügynökség a gép utasaira hivatkozva arról számolt be, hogy a gép egyik szárnya alatt két durranást és egy villanást észleltek. Az incidensnek személyi sérültjei nem voltak.

Moszkvában a hét végi előzetes vizsgálat után szakértők megkezdték a dubaji repülőgép erősen megrongálódott feketedobozainak elemzését. Makszim Szokolov közlekedési miniszter hétfői közlése szerint a dekódolás körülbelül két hétig tart. Sajtóértesülések szerint az illetékes hatóságok azt feltétezik, hogy a tragédiát emberi tévedés, műszaki hiba, vagy a Rosztov-na-Donu környékén a katasztrófa éjszakáján tomboló vihar okozhatta.

Sajtóértesülések szerint a leszállást kétszer is megkísérlő dubaji gép dugóhúzóba került, ezért nem kizárt, hogy elromlott a magassági kormánya. A polgári utasszállító repülésre vonatkozó nemzetközi szabályok értelmében a vizsgálatban az illetékes orosz hatóságok mellett az Egyesült Arab Emírségekből érkezett, valamint amerikai és francia szakemberek is részt vesznek, mert a dubaji központú légitársaság tulajdonában lévő repülőgépet az Egyesült Államokban, a hajtóműveket pedig Franciaországban gyártották.

A vizsgálat irányítását vasárnap Alekszandr Batirkin, Oroszország Nyomozó Bizottságának elnöke személyes hatáskörébe vonta, és az általa irányított testület különlegesen fontos ügyekkel foglalkozó szakembereit bízta meg a körülmények elemzésével. Hétfőn folytatódott a roncsok vizsgálata és a holttestek azonosítása DNS alapján.

Az utasok között 44 orosz, nyolc ukrán, két indiai és egy üzbég állampolgár volt, többségükben turisták. A személyzet nemzetközi volt. Magyar áldozata a tragédiának nem volt.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

- Hirdetés - spot_img

FRISS

UKRÁN VÁLSÁG

Lengyel és német zsoldosokat semmisítettek meg az orosz légicsapások

Az orosz hadsereg több tucatnyi zsoldost ölt meg Ukrajnában nagy pontosságú csapásokban - közölte hétfőn az orosz védelmi minisztérium. Közölték, hogy az orosz légierő a...

Az orosz erők megölték Ukrajna legjobb vadászpilótáját – közölte egykori iskolája

Meghalt az ukrán légierő egy, a hadsereg által legjobb vadászpilótaként jellemzett kapitánya, aki hazája védelme közben halt meg - közölte gyászjelentésében gyermekkori iskolája. Halálának...

Vologyin: Ukrajna csődben van

Ukrajna elvesztette pénzügyi függetlenségét, mivel nyugati segítség nélkül nem tudja teljesíteni az állampolgárokkal szembeni kötelezettségeit - írta hétfőn Vjacseszlav Vologyin, az orosz Állami Duma...