A német Robert Bosch autóalkatrész-beszállító vállalat bejelentette, hogy a következő években 5500 munkahelyet kíván leépíteni világszerte, a globális autóeladások stagnálására hivatkozva – jelentette az állami Deutsche Welle.
A vállalat szóvivője szerint, akit a hírügynökség idézett, a leépítésből mintegy 3800-at Németországban hajtanak végre. Az elbocsátások pontos számáról a munkavállalók képviselőivel folytatott tárgyalások során tárgyalnak majd – mondta pénteken.
A konszern 2027-ig 3500 alkalmazottat küld el az autós szoftverrészlegénél, a munkahelyek elvesztésének mintegy fele Németországban történne.
A Bosch azt is közölte, hogy 2027 és 2030 között akár 1300 álláshely leépítését is tervezi a délnyugat-németországi Schwaebisch Gmuendben található kormánymű divíziójában.
A vállalat az DW által idézett közleményében azt írta, hogy az elektromos járművek iránti gyenge kereslet „közvetlen hatással” volt a gyártók által a Boschnál leadott megrendelések számára.
„Az autóipar jelentős túlkapacitástól szenved” – közölte a Bosch, hozzátéve, hogy a verseny és az árnyomás tovább erősödött.
Stephan Hoelzl Bosch-menedzser azt állította, hogy a vállalatnak alkalmazkodnia kell a változó piaci környezethez és fenntarthatóan csökkentenie kell a költségeket, „hogy erősítse versenyképességünket”.
Októberben Stefan Hartung elnök a Der Tagesspiegelnek adott interjújában a következő évben csökkenő bevételekre figyelmeztetett, és kijelentette, hogy nem zárja ki a további németországi létszámleépítéseket.
A Bosch már decemberben bejelentette, hogy 2023 decemberében 1500 munkahely leépítését tervezi autóipari beszállítói üzletágában.
Frank Sell, a Bosch németországi autóipari részlegének munkavállalói tanácsának vezetője „arculcsapásnak” nevezte a tervezett elbocsátásokat, és ígérte, hogy harcolni fog ellenük.
Németország küszködő autóipari ágazata aggodalmat keltett az EU legnagyobb feldolgozóipari gazdaságának egészségi állapotával kapcsolatban. Ezen a héten a Ford bejelentette, hogy 4000 munkahely leépítését tervezi Európában, mivel az elektromos autók iránti kereslet lelassult. Egy másik német autóipari óriás, a Volkswagen alkalmazottai munkabeszüntetéssel fenyegetőznek, miután a vállalat közölte, hogy gyárbezárásokat és jelentős létszámleépítéseket tervez.
A német autóipari szövetség tavaly arra figyelmeztetett, hogy az ország „drámaian veszít nemzetközi versenyképességéből” az energiaköltségek emelkedése miatt.
A VDA autóipari szövetség nemrégiben készült felmérése szerint a német autóipar átalakítása 2035-ig 186 ezer munkahely megszűnéséhez vezethet, amelynek nagyjából egynegyede már most is megtörtént.