Az, hogy valójában ki lőtte ki a maláj légitársaság polgári járatát Ukrajnában, egyre inkább megválaszolt kérdés, pontosabban a 1OO%-ig tényadat válasz kijelentéséhez ma már 95%-ban biztosak lehetünk. A korábban emlegetett SZU-25-ös verzióról (amiről mi is írtunk) egyre inkább közelebb kerülünk ahhoz, hogy a 3 – Július 17-én a térségben állomásozó- ukrán BUK rakétaegység valamelyike végzett a maláj géppel.
A teljesen biztos válaszhoz két forrás is rendelkezésre állana:
1, A dnyepropetrovszki ukrán légiirányítás tisztjeinek a géppel folytatott beszélgetései felvételei, amelyből kiderülhet, miért vezették le a gépet a nemzetközi légifolyosóról (északra küldték), épp a háborús zónában állomásozó BUK M1 SA-17-es ütegek hatáskörzetébe. HA a három BUK közül valamelyik pusztította el a gépet, akkor nem árt tudni az elmélet megerősítéséhez, hogy ilyen nagysebességgel repülő gép lelövéséhez nincs több idő mint néhány perc, a rakéta ráirányításától, a rávezetésen át a célpont elpusztításáig, ez indokolhatta egyszerre 3 BUK üteg bevetését, mert ezek a mobil rakétásegységek egymásnak is átpasszolhatták egymás száméra a célobjektum paramétereit, így egymást segítve csökkent volna a támadás eredményes befejezéséhet szükséges idő hossza.
Csakhogy, ezeket az említett beszélgetéseket valószínűleg nem fogjuk látni, mert…. a kilövést követően az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU ~ Служба Безпеки України (СБУ)~ ) azonnal titkosította a légiirányítás tisztjeit pedig hermetikusan elzárták a külvilágtól
2, A másik, de elsődlegesen stabil- és elérhető adatforrás a gép fedélzeti rögzítőberendezéseinek (fekete dobozok) az a fele, amely ugyanezen beszélgetéseket elejétől végéig rögzítette. A mai napon, az angliai Farnborough-ban a világ egyik legjobb fekete-doboz kódfejtő csapatával és technológiai hátterük segítségével kiderülhet az igazság. Hollandiának is kiváló lehetőségei lettek volna egyébként a fekete dobozok dekódolására, mert ők is jók a légibalesetek elemzésében, ők tudják csak, miért adták át az elemzés jogát az angoloknak. Kicsit már elkenés-szagú a történet.
Nem mellesleg Farnborough kódfejtő szakértői nem publikálják majd a dekódolási folyamat eredményeit, semmit sem. Az, hogy ki és mikor szolgáltat majd adatot a kinyert információkból, egyenlőre homály. Az egyik fekete (narancs színű) doboz a hajózók kabinjának minden elhangzott zaját rögzítette, a másik a gép repülési paramétereit, az első pillanattól az utolsó pillanatig.
Végezetül képek az inkriminált BUK M1 SA-17-esekről hogy fest a valóságban egy ilyen rakéteüteg: