2022, augusztus 12.
23.2 C
Budapest
20 C
Moszkva
Array

Kommerszant: elkerüli a széles nyomtávú vasút Magyarországot?

VasútAz Orosz Vasutak Részvénytársaság arra számít, hogy idén megszülethet a megállapodás a széles nyomtávú vasútvonal meghosszabbításáról, amely Szlovákián keresztül vezetne Bécsig. A Kommerszant című tekintélyes orosz politikai-gazdasági napilap szerdai számában közöltek szerint Robert Fico ismételt hatalomra kerülése fontos az orosz vasútnak, akinek előző kormányfői ciklusa idején írták alá a széles nyomtávú orosz vasútvonal Kassától Pozsonyon keresztül Bécsig való meghosszabbítása megvalósításáról szóló kormányközi szándéknyilatkozatot. A volt szovjet térségben a vasúti pálya nyomtávja 1.520 milliméter, az európai, úgynevezett normál nyomtáv 1.435 milliméter. A szakértői vizsgálat 2011 elején elkészült, ezért az orosz vasutaknál arra számítanak, hogy még az idén megszülethet a megállapodás az osztrák, a szlovák, az ukrán és az orosz kormány között, amely lökést ad ennek a nagyszabású logisztikai terv megvalósításának. Vagyim Mihajlov a Kommerszantnak elmondta, hogy a széles nyomtávú vasútvonal megépítési költsége 390-420 kilométerenként 6,05-6,36 milliárd euró lehet. Ebbe nem számolták bele a terminálok és a vele járó logisztikai infrastruktúra beruházási költségeit és a projektben szereplő négy ország vasúti hálózatának korszerűsítését.

A széles nyomtávú vasútvonal Ázsiát kötné össze Közép-Európával több mint tízezer kilométer hosszan. Ehhez csatlakozhatna be Németország, Svájc, Franciaország, Csehország, Magyarország és a Balkán félsziget országainak vasúti hálózata is – írja a Kommerszant.

Az előzetes számítások szerint az első években 20-30 millió tonna teherfuvar jutna el Európába. Vagyim Mihajlov nem zárja ki, hogy energiahordozókat is szállíthatnának tartálykocsikban a széles nyomtávú vasúton, de a fő cél a milliós nagyságú konténerforgalom bonyolítása. A hosszadalmas, 40 napig tartó tengeri szállítás helyett 15 napra csökkenne a teherfuvar ideje.

Mihajlov szerint lehetséges, hogy Szlovákiában és Ausztriában, a tervezett széles nyomtávú vasútvonal közép-európai végpontjain két átrakodó állomást is kell építenek.
A projekt kidolgozásával a Breitspur Planungsgesellschaft, az osztrák és az orosz, valamint a szlovák vasutak és az ukrán Express bank egyenként 25 százalékos tulajdonában lévő cége foglalkozik.

Júniusban megkezdik az aktív marketing munkát a lehetséges üzleti partnerek között Európában, valamint Ázsiában is.

Magyarországon 2010-ben merült fel a széles nyomtávú vasútvonalba való bekapcsolódás lehetősége, mivel Szlovákiában Iveta Radicova kormánya nem támogatta a tervet.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

- Hirdetés - spot_img

FRISS

UKRÁN VÁLSÁG

Hivatalos: az Ukrajnába küldött német önjáró tarackok többsége üzemképtelen

A Nyugat által Ukrajnának szállított német PzH 2000-es ágyúk többsége már elromlott és javításra szorul - állítja Marcus Faber német Bundestag-képviselő, aki a közelmúltban...

Az ukrán fegyveres erők több mint kétezer katonát veszítettek Szoledar közelében

Az ukrán hadsereg több mint kétezer embert vesztett a Szoledar melletti harcokban - közölte az orosz védelmi minisztérium a pénteki hadjelentésében. "A szövetséges erők Szoledar...

Az olasz zsoldos azért ment Ukrajnába, hogy megakadályozza a nácimentesítést, eljárás folyik ellene otthon

Olaszország büntetőeljárást indított egy férfi ellen, aki azt állította, hogy azért utazott Ukrajnába, hogy harcoljon Oroszország ellen és megakadályozza az ország "denácifikálását". A 19 éves...