A nemzetközi Brand Finance ügynökség nyilvánosságra hozta a vezető márkák 2018-as rangsorát. A Sberbankot, első ízben az orosz pénzintézetek közül, a világ legerősebb banki márkájaként ismerték el – olvasható a pénzintézet weboldalán.
Az előző évhez hasonlóan újra a bank lett a legerősebb és legértékesebb márka az orosz piacon, valamint a közép-kelet-európai régióban is. Az elmúlt évben az ún. márkaerősség index értéke 90-ről 93-ra, míg a márka értéke 11,6 milliárdról 12,4 milliárd dollárra nőtt.
Herman Gref, az orosz Sberbank vezérigazgatója és igazgatóságának elnöke szerint: „Első ízben végzett az élen orosz bank a Brand Finance vezető globális rangsorában. A tény, hogy a nemzetközi szakmai közönség ilyen magasra értékel minket, a Sberbank dolgozók munkájának köszönhető, ez tesz minket egyúttal a világ egyik legjobb tech-vállalatává. Rengeteg innovációt és új technológiát fejlesztettünk és vezettünk be, amelyeket ma már világszerte sok más bank és vállalat alkalmaz. Minden jel arra mutat, hogy jó stratégiát választottunk: a technológiai vezető szerepre és a termékek és szolgáltatások olyan kínálatára fókuszálunk, ami a pénzügyi és nem-pénzügyi szolgáltatások széles spektrumát kínálja az ügyfeleinknek minden élethelyzetben.”
A Sberbank innovatív szolgáltatási trendet teremtett az élet számtalan területén. Az orosz piacon például a bank kínált elsőként mobilon keresztüli azonnali utalást. A bank a P2P transzferek nagyságrendjét tekintve szintén élen áll az orosz piacon. 2018-ban a pénzintézet Oroszország legnagyobb, a világ hatodik legnagyobb kereskedelmi elfogadó hálózatával rendelkezett a Nilson Report adatai alapján, az azon működő több mint 1,7 milliós POSterminállal havi 15 millió bankkártya-tranzakciót teljesített. Hazájában a bank szintén piacvezető a NFC fizetés terén.
A Brand Finance elnök-vezérigazgatója, David Haigh úgy fogalmazott az elismerés kapcsán: „A Sberbank magas szintű ügyfélközpontúsága és az általa kínált pénzügyi termékek széles palettája olyan márkahűséget teremtett, ami hosszú távú ügyfél-elköteleződést eredményez. A bank Oroszországban páratlan módon aktív, ami az ügyfélkapcsolatokat illeti, folyamatosan fejleszti a termékeit és szélesíti az általa elérhető szolgáltatások körét.”
Míg a remek üzleti teljesítmény hozzájárult a Sberbank márkaértékének növekedéséhez, a rubel dollárral szembeni leértékelődése ellentétes hatást gyakorolt. A Brand Finance 19
változó alapján kalkulálja az értéket, köztük olyan tényezőket számításba véve, mint a márkaépítés, bizalom, teljesítmény, munkaadói szerep, vállalati reputáció.
A márkaerő a bevételekkel együtt kulcstényezőnek számít egy márka értékének meghatározása során. A Brand Finance rangsora megfelel az ISO 10688 minősítésnek. A teljes jelentés és módszertan elérhető a brandfinance.com oldalon.