2022, augusztus 12.
23.2 C
Budapest
20 C
Moszkva
Array

Megszűnik az Oroszország Hangja és a Ria Novosztyi orosz állami hírügynökség

Megszűnt a Ria Novosztyi, az állami kézben lévő egyik legnagyobb orosz hírügynökség, amelynek alapjain Oroszország Ma néven új állami médiavállalat jön létre – az erről szóló rendeletet hétfőn írta alá Vlagyimir Putyin orosz elnök. A Kreml honlapján megjelent utasításban az új “nemzetközi” hírügynökség alapvető tevékenységéül azt szabták meg, hogy tájékoztassa külföldöt “az Oroszországi Föderáció politikájáról és az orosz társadalmi életről”. A Ria Novosztyi minden vagyona, így központi épülete is az új médiához kerül, amelyet az orosz állami stratégiai vállalatok közé sorol az elnöki rendelet szerint. Az Oroszország Ma, angolul Russia Today névre átkeresztelt, három hónapon belül létrejövő média új vezetője a konzervatív nézeteiről ismert, Kremlhez hű Dmitrij Kiszeljov televíziós újságíró, az orosz állami televízió és rádió mostani vezérigazgató-helyettese lesz, aki az elmúlt napokban az ukrán sajtó célkeresztjébe került a közelmúltbeli kijevi események elfogult és ukránellenes ismertetése miatt.

A rendelet értelmében megszűnik az Oroszország Hangja, a külföldön, számos idegen nyelven sugárzott adások szerkesztőségeit is magába foglaló rádió is, amelynek vagyona átkerül az új médiavállalathoz.

Átszervezik a Rosszijszkaja Gazeta című kormánylapot is, a Rogyina nevű hazafias folyóiratot hozzá csatolják. Szergej Ivanov, az orosz elnöki hivatal vezetője az állami sajtószervek átalakítását a költségek csökkentésével és a hatékonyság növelésével indokolta. A Ria Novosztyi nemcsak Oroszországban, de a világon is az egyik legnagyobb médiavállalat volt. 1941. június 24-én alapították elődjét, a Szovinformbjurot. Központi épülete az orosz külügyminisztériumhoz közeli Zubovszkij körúton, a Szadovoje moszkvai körgyűrűnél található. A hírügynökségnek összesen 22 nyelven jelennek meg hírei, közöttük a legfontosabb világnyelveken. Számos országban vannak tudósítói irodái és sajtóközpontjai, valamint az utóbbi években több új szolgáltatással jelentkezett.

A Ria Novosztyi keretein belül létrehozták a Prajm nevű üzleti-gazdasági és a Rapszi nevű jogi információs portált is. Hozzá tartozott a Moszkovszkije Novosztyi kiadóvállalat is, valamint a Ria Novosztyi alapította 2005-ben a Russia Today angol nyelvű állami televíziót is.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

- Hirdetés - spot_img

FRISS

UKRÁN VÁLSÁG

Hivatalos: az Ukrajnába küldött német önjáró tarackok többsége üzemképtelen

A Nyugat által Ukrajnának szállított német PzH 2000-es ágyúk többsége már elromlott és javításra szorul - állítja Marcus Faber német Bundestag-képviselő, aki a közelmúltban...

Az ukrán fegyveres erők több mint kétezer katonát veszítettek Szoledar közelében

Az ukrán hadsereg több mint kétezer embert vesztett a Szoledar melletti harcokban - közölte az orosz védelmi minisztérium a pénteki hadjelentésében. "A szövetséges erők Szoledar...

Az olasz zsoldos azért ment Ukrajnába, hogy megakadályozza a nácimentesítést, eljárás folyik ellene otthon

Olaszország büntetőeljárást indított egy férfi ellen, aki azt állította, hogy azért utazott Ukrajnába, hogy harcoljon Oroszország ellen és megakadályozza az ország "denácifikálását". A 19 éves...