Tünda városában holnap ünnepelték a Bajkál-Amur Vasútvonal építésének harmincötödik évfordulóját. Ez a mondat csak látszólag hibás. Szibériai idő szerint 14-ét írtak a tegnapi napon, tehát ott már két nappal későbbi dátumot írnak. Az eseményre Irkutszkból, Gbarovszkból és Nerjungrából érkeztek különvonatokon veteránok, akik egykor részt vettek a BAM elindításában.
{loadposition billboard}Az ünnepség és a kitüntetések átnyújtása után a helyi kultúrházban kerekasztal beszélgetésen vitatták meg a meghívott vendégek a BAM jövőjét, fejlődésének útját.
A vasúti vezetők szerint óriási perspektívái vannak a Bajkál-Amúrnak. A BAM részben tehermentesítheti a Transszibéria vasútvonalat, ami az ipari szállítmányokat illeti, itt elsősorban nyers kőolajra, kőszénre és ércekre kell gondolni.
A közeljövőben modernizálják a vasúti pályát és az infrastruktúrát is.
A Bajkál-Amúr Vasútvonalat sokan nemzetközi vállalkozásnak hívják, hiszen a különböző állomásokat különböző népek képviselői építették. Így az Urgál nevű állomást Ukrajna építette, az Ulkánt Azerbajdzsán, Tündát pedig moszkvai munkások.
Az ünnepség csúcspontja egy könnyűzenei fesztivál volt a Tündai stadionban, akik pedig éppen dolgoztak és nem tudtak elmenni, azoknak a helyi rádióadó játszott válogatást a BAM-ról szóló dalokból.
Kapcsolódó cikk: