Moszkva Építészeti Tanácsa zöld utat adott egy olyan projektnek, amely egy új felhőkarcoló építésére irányul a Bagration-híd közelében, az orosz főváros Nemzetközi Üzleti Központjának területén, közismertebb nevén Moszkva-City kerületben.
A döntést szerdán jelentette be Szergej Kuznyecov, a város főépítésze, aki szerint a tervezett 400 méter magas épület teljesen megfelel a város azon kezdeményezésének, hogy Moszkvában a magasépületek új generációját hozzák létre.
„Olyan új formákat keresünk, amelyeknek tagadhatatlanul van folytonossága is” – mondta Kuznyecov az Építészeti Tanács ülésén, hozzátéve, hogy a várostervezők azt szeretnék, ha ezek az épületek jellegzetes moszkvai stílust képviselnének, ötvözve a modern és a releváns építészetet.
Az épület, amely a „Paletta” projeknevet viseli, amíg hivatalos elnevezést nem kap, elkészülte után Moszkva egyik legmagasabb felhőkarcolója lesz, megelőzve leendő szomszédját, a 373 méteres Föderációs Tornyot.
Elmarad azonban a jelenleg is épülő 442 méteres Egyes Torony és az Osztankinói Televízió torony mögött, amely Európa legmagasabb szabadon álló építményének számít, és 540 méterével a világ 12. legmagasabb épülete.
Szergej Csoba, a projektet kidolgozó cég iroda vezetője szerint a 80 emeletes épület „dinamikusan összetett” szerkezetű lesz. A többi moszkvai felhőkarcoló hagyományát követi majd, amelyek „masszív, többlépcsős térfogattal” rendelkeznek, és az épület teteje felé vékonyodnak. A felhőkarcoló különböző szögekből nézve is különböző profilú lesz – mondta Csoba.
Azt is elárulta, hogy a torony belső területe 196 000 négyzetméter lesz, és egy multifunkcionális komplexumnak ad majd otthont kiskereskedelmi létesítményekkel, irodákkal, fitneszközpontokkal és kávézókkal.
A projekt várhatóan 2030-ra készül el.
A Moszkvai Nemzetközi Üzleti Központ vagy más néven a Moszkva-City egy 600 ezer négyzetméteres terület az orosz főváros nyugati részén, a Moszkva folyó Presznyenszkaja rakpartján. A komplexumban található Európa öt legmagasabb felhőkarcolója.
A projektet először 1991-ben tervezték a moszkvai kormány megbízásából, és a fejlesztés az elmúlt 10 évben nagy lendületet vett, amikor magánbefektetők dollármilliárdokat injektáltak a projektbe.