A moszkvai egysínű vasút, amely utasokat szállított a Szergej Ejzenstein utcától a VDNH közelében a Timirjazevszkaja metróállomásig, és hat állomást érintett, június 28-án fejezte be működését. A vasút helyén 2027-re egy egyedülálló városi tér jön létre, amely sétálók és aktív pihenésre vágyók számára lesz ideális. Az ötletet a helyi szavazók többsége támogatta.
A moszkvai egysínű vasutat 2004-ben nyitották meg, eleinte csak hat órát működött naponta, és főleg turistákat szállított – az egész útvonalon panorámás kilátás nyílt a főváros számos nevezetességére, beleértve az Osztankinói tévétornyot és a televíziós központ épületét. Néhány évvel később meghosszabbították az üzemidőt, és a jegy ára beépült a moszkvai metró rendszerébe, ingyenes átszállással.

A 20 éves története során az egysínű utasforgalma kevesebb mint 2000 fő volt naponta, a járatok 30 percenként közlekedtek. Később a városban kényelmesebb és logisztikai szempontból jobban átgondolt MCK-állomások (moszkvai központi körgyűrű) és a moszkvai vasúti körgyűrű jelent meg. Jelenleg az egysínűt részben buszok, villamosok és elektromos buszok megemelt járatai pótolják.

A tervezett felmérés feltárta a felújítás szükségességét. A 4,7 km hosszú felüljárót részben lebontják. A fennmaradó részen parkot alakítanak ki: a 40 ezer négyzetméteres területen sétányok, kávézók, futópályák és pihenőhelyek jelennek meg. Az orosz főváros új látványossága éjjel-nappal nyitva áll majd, és háziállatokkal is látogatható lesz.