Oroszország legnagyobb légitársasága, az Aeroflot az országgal szembeni szankciók ellenére jelentősen növekedést mutatott a járatainak számában a nyáron – jelentette a hétvégén az Aviation Source News a járatszámadatokra hivatkozva.
Július 4. és 11. között az Aeroflot 789 járatot üzemeltetett, ami közel 68%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest – jelentette a lap a RadarBox repüléskövető cég adatait idézve.
Az ikonikus orosz légitársaságnak mindössze 29 járat hiányzott ahhoz, hogy elérje a 2019-es év ugyanezen időszakában, a koronavírus-járvány és a Moszkva ukrajnai katonai műveletével kapcsolatos szankciók előtt regisztrált összes járatszámot – jegyzi meg az Aviation Source News.
A járatok száma a nyár eleje óta folyamatosan emelkedik – közölte a lap, amely a belföldi járatok gyors növekedésének és „némi nemzetközi piaci növekedésnek” tulajdonítja az emelkedést.
A Moszkvával szemben tavaly bevezetett nyugati szankciók megtiltották az orosz légitársaságoknak, hogy az Egyesült Államok és az EU területére repüljenek. Moszkva azonban nemrég újraindította a közvetlen légi összeköttetést Grúziával és Kubával, és bejelentette, hogy Indonéziába is tervez közvetlen járatokat indítani. Az Aeroflot továbbra is számos ázsiai célállomásra indít járatokat.
A szankciók azt is megtiltották, hogy a világ legnagyobb repülőgépgyártói, a Boeing és az Airbus alkatrészeket, karbantartást és műszaki támogatást nyújtsanak a légitársaságoknak vagy az oroszországi karbantartó cégeknek.
Moszkva azóta beindította az importált repülőgépek helyettesítőinek fejlesztését, és milliárdokat fordít a hazai gyártású flotta bővítésére.
Oroszország 42 milliárd rubelt fektet be a Tu-214-es utasszállító fejlesztésébe
A RadarBox adatai szerint az Aeroflot második legaktívabb repülőgéptípusa az Airbus A320-as után a Szuhoj Superjet 100-as, az orosz Egyesített Repülőgépgyártó Vállalat által tervezett regionális repülőgép.
Oroszország mától újraindította a menetrend szerinti járatokat Kubába