A Vkuszno i Tocska gyorsétteremlánc, amely átvette a McDonald’s helyét Oroszországban, miután az amerikai lánc úgy döntött, hogy elhagyja a piacot, felülmúlta az eredetit – mondta a csoport tulajdonosa, Alekszandr Govor.
A Vkuszno i Tocska, ami nagyjából annyit jelent, hogy „Finom és pont”, az elmúlt évben több mint 500 millió látogatót számlált Govor szerint, aki elárulta, hogy az idei év végéig további 50 üzletet tervez nyitni, és a láncot olyan távoli városokba is kiterjeszteni, amelyeket az amerikai gyorséttermi márka eddig nem tudott elérni.
„2023. május végén a három nagy gyorséttermi szereplő között a részesedésünk 58%-ot tett ki” – mondta Govor az átnevezett lánc első évfordulójának szentelt sajtótájékoztatón.
„Ez meghaladja elődünk [McDonald’s] legjobb teljesítményét és a két fő versenytársunk [Burger King és KFC] együttes részesedését” – tette hozzá.
Az üzletember szerint a lenyűgöző eredményeket az étlap és a kulcsfontosságú szolgáltatások gyors megújításának köszönhetően érték el.
Az amerikai gyorsétterem-óriás 2022 márciusában döntött úgy, hogy az erős nemzetközi nyomás hatására kilép az orosz piacról, miután Oroszország katonai műveletet indított Ukrajnában. 2022 júniusára az összes McDonald’s-üzlethelyet eladták a vállalat helyi licenctulajdonosának, Alekszandr Govornak, aki átnevezte az élelmiszerláncot Vkuszno i Tocskára.
Az elmúlt egy év során a Vkuszno i Tocska állítólag több mint 860 üzletet újított fel országszerte, és több mint 400 millió hamburgert és 200 millió adag sült krumplit szolgált fel. A vállalat állítása szerint naponta mintegy 1,8 millió látogatót fogad.