A Heineken Oroszország vállalat több olyan márkát is bejegyeztetett, amelyek nevében szerepel a „cola” szó – jelentette hétfőn a Kommerszant című üzleti napilap a Szövetségi Akkreditációs Szolgálathoz benyújtott dokumentumokra hivatkozva.
A holland italóriás oroszországi részlege állítólag olyan védjegyeket jegyeztetett be, mint a Royal Cola Original, a Royal Cola Zero, a Tony Lemony Orange és a Tony Lemony Lemon, amelyek várhatóan a Coca-Cola és a PepsiCo által hagyott piaci űrt hivatottak betölteni, miután a szankciók miatt úgy döntöttek, hogy távoznak Oroszországból.
Az italok üveg- vagy műanyag palackokba, valamint alumíniumdobozokba kerülhetnének, és a Heineken tulajdonában lévő orosz gyárakban gyártanák őket.
A Heineken Oroszország harmadik legnagyobb sörgyártója, hét sörgyárat üzemeltet országszerte. A vállalat portfóliójába több mint 35 helyi és nemzetközi márka tartozik, köztük az Amstel, a Krušovice, az Affligem és a Gösser. Tavaly az országban elért bevétele 613 millió dollárt tett ki.
Márciusban a Heineken bejelentette, hogy leállítja az új beruházásokat és az Oroszországba irányuló exportot. Később a vállalat közölte, hogy a „jelenlegi környezetre” hivatkozva leállítja a Heineken termékek gyártását, reklámozását és értékesítését a szankciók sújtotta országban. A vállalat ígéretet tett arra, hogy a dolgozók biztonsága érdekében és „az államosítás kockázatának minimalizálása” érdekében folytatja csökkentett tevékenységét Oroszországban, amíg nem találnak vevőt az üzletágra.
Ezzel egy időben az amerikai üdítőital-óriás, a Coca-Cola bejelentette, hogy felfüggeszti oroszországi tevékenységét, csatlakozva a nyugati márkák kivonulásához az ukrajnai konfliktusra hozott szankciók miatt. A Coca-Cola 10 gyárat működtetett Oroszországban, ahol olyan üdítőitalokat gyártottak, mint a Fanta, a Sprite és a Schweppes, valamint olyan helyi márkákat, mint a Bonaqua, a Dobri, a Moja Szemja és a Rich juice.
A PepsiCo is hasonló lépéseket jelentett be, közölve, hogy felfüggeszti a Pepsi-Cola és más globális márkájú italok, köztük a 7UP és a Mirinda értékesítését Oroszországban. A vállalat azonban továbbra is értékesíti tejtermékeit, bébiételeit, gyümölcsleveit és snackjeit az országban.