A Boeing amerikai repülőgépgyártó vállalat nehézségekbe ütközött új repülőgépek gyártásában az Oroszország ellen bevezetett szankciók miatt – írta pénteken a Wall Street Journal (WSJ) című lap.
A Journal szerint nem sokkal az ukrajnai különleges hadművelet kezdete után a Boeing 787 Dreamlinerhez hőkezelő berendezéseket gyártó RTX leállította oroszországi működését. Akkoriban a szállítások mennyisége megfelelt a keresletnek, de most, hogy a Boeing megpróbálja felpörgetni a termelést, kiderült, hogy a cég amerikai és brit kapacitása nem elegendő.
„Amikor az invázió megtörtént, a gyártást áthelyezték, de az új beszállító kapacitása nem volt elegendő az igényeinknek” – magyarázta David Calhoun vezérigazgató. Hangsúlyozta, hogy nem csak a hőcserélőkkel van probléma – a Boeing 787-esnek a harmadik fél beszállítóitól származó utasülésekből is hiány van, amit még nehezebb lesz leküzdeni.
Az amerikai konszern ezért arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a Dreamliner gyártása 2024 közepén némileg visszaesik, de az év végére visszatér a havi öt gépes szintre.
Az utóbbi időben többször is műszaki problémákról számoltak be a Boeing repülőgépeivel kapcsolatban. Andrzej Duda lengyel államfőnek például az Egyesült Államokból hazatérve egy pótgépet kellett használnia, miután az elnöki 737-es gépen meghibásodást észleltek.
Január 5-én az Alaska Airlines egyik Boeing 737 MAX 9-es gépe a levegőben elveszítette a törzsének egy részét, és az utastérben nyomáscsökkenés következett be.
A Boeing polgári és katonai repülőgépek széles skáláját gyártja, és űrprogramokat fejleszt. A Boeingnek két nagy részlege van: a Boeing Commercial Airplanes, amely polgári repülőgépeket épít, és az Integrated Defense Systems, amely űr- és katonai programokat hajt végre.