A virtuális fogadás és a lóversenyek világa egyre népszerűbb a sport rajongók körében. Vajon Magyarországon is ennyire ismert?
Az online térben a versenyszellem mellett nem létezik más, csak a pénz és pénz, amit az emberek előszeretettel költenek virtuális kedvencekre. A napjainkban elterjedt promóciós kód casino vadászat mellett az Orosz Híreken betekintést nyújtunk a sporthírek legújabb eseményeibe.
Nem újdonság, ha valaki még nem találkozott ezekkel az online fogadóirodákkal, hiszen a tapasztalt szerencsejátékosok számára is újdonságnak számít. Ezekkel a virtuális lehetőségekkel szimulált focimeccsekre, F1-es futamokra és még sok másra lehet fogadni.
A virtuális lóversenyt úgy kell elképzelni, mint egy processzor által működtetett eseményt, ami a lovakat vezérli. Minden “versenyzőt” egy elképzelt forma alapján látnak el különböző tulajdonságokkal. Ehhez egy bizonyos véletlenszám-generátort (random number generator) használnak, hogy természetesen ne mindig az a ló nyerjen, aki gyakran mutatja magát az élmezőnyben.
Érdekesség, hogy Steve Donoughue szerint a hasonló szerencsejátékok között egy bizonyos hierarchia alakul ki, amelyek élén a pókerjátékosok állnak. Mivel a kártyajátékok és kaszinók többségében ügyességet és tudatos döntéshozatalt igényelnek, a virtuális sportfogadásra inkább úgy tekintenek, mint a nyerőgépek egyik formájára.
A virtuális sport múltja és jelene
Bár a sportfogadás és a virtuális sport úgy tűnhet, hogy újkeletű, az első szimulációs sportjáték már 1961-ben elérhető volt a nagyközönség számára. Ekor John Burgeson lehetővé tette a játékosoknak, hogy híres baseball sztárok között válogassanak, ehhez pedig elképzelt egy eredményt, amit úgy dolgozott fel, hogy az mindenkinek érdekes legyen.
Az olyan modern játékok, mint a FIFA vagy a Football Manager ebben az értelemben véve nem nevezhetők virtuális sportjátéknak, hiszen ezekben a mi teljesítményünktől függ a játék kimenetele. Bár egy-egy játékos fel lehet ruházva bizonyos erősségekkel, az eseményekre mégis mi vagyunk hatással, nem egy generátor.
De mi a helyzet a V-spottal? Mindannyian tudjuk, hogy a technológia fejlődése rohamossá vált a 2000-es évek elején, így az online fogadások is egyik napról a másikra létrejöttek. A két évtizeddel ezelőtti online versenyek még nagyobb sikert arattak, mint arra a fogadóirodák számítottak. Akkor Andrew Drinkwater szerint a “legoptimistább várakozásokat is felülmúlta a siker”. 2007-re ez a népszerűség odáig növekedett, hogy a fogadóirodákban tett minden ötödik lóversenyre tett fogadás a virtuális versenyekre lett téve. Egyes irodák azt állították, hogy nyereségük 40%-át a V-sportnak köszönhetik.
Kyle MacNeill szintén kiemelte a Vice-nak, hogy az online sportfogadás már régóta létezik, csak valamiért nem kapott akkora sajtóvisszhangot, mint az utóbbi hónapokban. A BetVictor oldalán arról olvashatunk: míg egyesek promóciós kód casino játékokhoz keresésével vannak elfoglalva, mások az új futball ligát várják, addig a virtuális sportversenyek mindig elérhetők, és ez a naptár nem függ semmilyen időjárási viszonyoktól vagy a lovak állóképességétől.
Ki itt a valódi nyertes, a játékosok vagy a fogadóirodák? Inkább egy harmadikra tippelnénk, a fejlesztőkre. A fejlesztők napról-napra azon dolgoznak, hogy legyőzzék a konkurenciát. Egy 2022-es kutatás alapján a virtuális fogadás üzlete virágzó, amire a koronavírus-járvány is nagymértékben rátette a bélyeget. „A virtuális sportok rendkívüli üzletmenetet értek el az elmúlt két évben, különösen a 2020-as kezdeti bezárások idején” – erősítette meg Richard Andrew ezt a felvetést. A széles kínálat, a virtuális lovak, a kosárlabda, labdarúgás, kerékpározás – minden áttért az online térbe, amit csak el tudunk képzelni.
A szerencsejátékok kedvelői több promóciós kód casino között válogathatnak, ahol több olyan előnyre is szert tehetnek, mint a bónuszok vagy kedvezmények. Az online lóversenyeknél a helyzet nem ilyen egyszerű – mivel az emberek többsége nem vallja be, hogy virtuális sportokra fogad, így kutatásokat vagy felméréseket is nehéz végezni az aktuális trendekről. Míg a póker vagy egyéb kaszinó játékokat a közösség már többé-kevésbé elfogadta, az e-sport vagy a fogadóirodák világa még mindig újnak számít. Hogy Magyarországon mennyire elterjedt a V-sport, a fogadóirodák egyelőre nem hozzák nyilvánosságra.