Az orosz kormány azt tervezi, hogy 2027-ig mintegy 150 teherhajót építtet egy kedvezményes lízingprojekt keretében – árulta el Gyenyisz Manturov miniszterelnök-helyettes.
„Egy másik terület, amelyre a szankciórendszer keretében különös figyelmet fordítanak, a különböző célú és hordképességű teherhajók” – mondta Manturov szerdán a Föderációs Tanácsban.
Ezek közé tartoznak majd a tankerek, gabonaszállítók, konténerhajók, uszályok, vontatóhajók és szárazáru-szállító hajók, beleértve a jégtörő, sarkvidéki osztályú hajókat is a tisztviselő szerint.
„Ez hozzájárul majd az Azovi-, Fekete-, Balti-, Fehér- és Kaszpi-tenger vizein áthaladó exportáramlások átirányításához” – jegyezte meg.
Manturov, aki az Ipari és Kereskedelmi Minisztériumot is vezeti, elmondta, hogy az orosz Nemzeti Vagyonalap 260 új hajó építéséhez nyújt segítséget.
„Ez a program biztosítja az utasszállító flotta további fejlődését. Több mint 70 modern, kényelmes hidroplán, elektromos folyami busz és sétahajó katamarán építését tervezik” – tette hozzá.
Az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium 2035-ig összesen 985 hajó építésével számol Oroszországban. Hosszú távon 60 nagy és 93 közepes hajó építését tűzte ki célul.