Megkezdődött egy új vasúti projekt építése, amely a Donyecki Népköztársaságon (DNR) és a Zaporozsjei területen áthaladva az oroszországi Rosztov-na-Donu városát köti majd össze a Krím félszigettel.
A régió vezetője, Jevgenyij Balickij szerint az új közlekedési ütőér javítani fogja a térség gazdasági kilátásait.
Balickij hétfőn újságíróknak nyilatkozva elmondta, hogy „a vasút Akimovkától [a Zaporozsjei területen] Bergyanszkon [a Zaporozsjei területen] és Mariupolon [DNR] keresztül Rosztov-Donba fog vezetni”. Hozzátette, hogy Donyeck közelében már folynak az építési munkálatok.
Az új vonal biztonságos távolságban lesz a konfliktus frontvonalától, ami azt jelenti, hogy az ukrán lövések nem jelenthetnek veszélyt a vonatokra – mondta Balickij. Arra is rámutatott, hogy a meglévő vasúti infrastruktúra már elavult.
A kormányzó bizakodását fejezte ki, hogy a projekt pozitív hatással lesz a régió gazdaságára, lehetővé téve a gabona, a szén és a vasérc szállítását Oroszország más területeire. Megjegyezte, hogy bár ez már most is lehetséges a Krími hídon keresztül, a meglévő útvonal messze nem optimális.
Azt is elárulta, hogy tervezik egy olyan autópálya megépítését, amely összeköti Rosztov-Dont és a krími Dzsankojt. Ha az út elkészül, több mint kétszeresére növeli majd a Zaporozsjei területen áthaladó járművek számát.
Balickij megemlítette a melitopoli repülőteret is, mondván, hogy bár jelenleg az ukrán ágyúzás miatt nem használható, reméli, hogy egy napon fontos közlekedési csomóponttá, sőt egy légitársaság bázisává válik.
A Zaporozsjei terület, a Herszon régióval, valamint a Donyecki és Luganszki Népköztársaságokkal együtt a tavaly szeptemberben tartott népszavazásokat követően integrálódott Oroszországba, míg a Krím ugyanezt tette még 2014-ben.
Ukrajna ragaszkodik ahhoz, hogy mindezek a területek szuverén területének részét képezik, amelyet Oroszország ideiglenesen megszállt. A legtöbb ország szintén elutasította a régiók orosz státuszának elismerését.