A német Hugo Boss divatmárka üzletei ebben a hónapban vagy szeptemberben újra megnyílnak Oroszországban, miután a Stockmann kiskereskedő felvásárolta őket – jelentette a RIA Novosztyi az új márkákért felelős bevásárlóközpontok szövetségére hivatkozva. Más nyugati márkák is kiterjesztik védjegyeiket az országban, remélve, hogy visszatérhetnek a kereskedelembe.
A Hugo Boss csatlakozott a többi nagy márkához, amelyek 2022-ben kivonultak az orosz piacról, miután a nyugati országok szankciókat hoztak Moszkvával szemben az ukrajnai konfliktus miatt. A német vállalat emellett szüneteltette oroszországi e-kereskedelmi tevékenységét és leállította a reklámokat.
„Az új Hugo Boss nem lesz más, minden marad a régiben, változások nélkül. Mind a 19 üzlet ugyanabban az időben fog megnyílni …” mondta Natalia Kermedcsijeva, a Bevásárlóközpontok Uniójának új márkákért felelős alelnöke a RIA Novosztyinak hétfőn, megjegyezve, hogy az üzletek márkajelzése is megmarad.
Magát a jogi személyt az eladó kérésére „Hugo Boss Rus”-ról „Link Fashion”-ra fogják átnevezni – pontosította.
A média korábban arról számolt be, hogy a német divatcég meg nem nevezett összegért eladta oroszországi üzletágát a Stockmann nagykereskedelmi partnerének. Az üzlet pénzügyi feltételeit egyik fél sem hozta nyilvánosságra. Az Oroszországból kivonuló cégeknek 50 százalékos árengedménnyel kell eladniuk eszközeiket, miközben az eladáshoz kormányzati engedélyt is kell szerezniük, és illetéket is kell fizetniük az orosz államkincstárnak.
Az orosz hatóságok állítólag áprilisban hagyták jóvá a Hugo Boss eladását. A helyi vállalati bejelentések szerint az üzlet augusztus 2-án zárult le, és a Stockmann JSC most a Hugo Boss Rus 100%-át birtokolja 40 millió rubel (kb 160 millió forint) névértékben. A Stockmann Oroszországban a korábbi finn tulajdonostól függetlenül működik.
A nyugati kiskereskedők közel egyharmada elhagyta Oroszországot a jelentések szerint az ukrajnai konfliktus miatt bevezetett nyugati szankciókat követően.
Az orosz kereskedelmi minisztérium szerint a külföldi cégek többsége érdekelt abban, hogy minél hamarabb folytassa tevékenységét, és különböző lehetőségeket dolgoznak ki.
A média szerdán arról számolt be, hogy a Christian Dior francia luxusmárka új védjegyek, köztük a Dior, a Dioramour és a Gem Dior bejegyeztetésére irányuló kérelmeket nyújtott be az orosz szellemi tulajdonjogi szolgálathoz, a Roszpatenthez. A cég állítólag egy olyan logót is kérelmezett, amely a C és a D betűk stilizált képét tartalmazza.
Az év elején az amerikai üdítőital-óriás, a Coca-Cola és az amerikai kávézólánc, a Starbucks is kérelmet nyújtott be a Rospatenthez több védjegy lajstromozására az országban.
A svéd multinacionális IKEA a hírek szerint szintén meghosszabbította védjegyjogosultságát Oroszországban, mégpedig tíz évre.