Felrobbant egy Boeing repülőgép gumiabroncsa, két munkás meghalt, egy másik pedig megsérült a Hartsfield-Jackson atlantai nemzetközi repülőtéren kedden – jelentette a helyi média.
A Delta Air Lines tulajdonában lévő Boeing 757-232-es repülőgép vasárnap óta karbantartáson volt a Delta műszaki üzemeltetési karbantartó (Delta TechOps) hangárjában. Egyelőre nem világos, hogy mi okozta a robbanást. A FOX 5 Atlanta forrásai szerint azonban a gumit akkor már eltávolították a gépről.
A robbanástól „egy fémdarab rakétaként repült”, két alkalmazott azonnal meghalt, míg egy másikat súlyos sérülésekkel szállítottak kórházba – írja a helyi WSB-TV.
A Clayton megyei halottkém azonosította az áldozatokat: az 58 éves Mirko Marweg és a 37 éves Luis Aldarondo.
A Delta TechOps elnöke és műveleti vezetője, John Laughter megerősítette a két munkatárs halálát. „Tragikus módon két érintett csapattagunk elhunyt, egy másik csapattag pedig súlyosan megsérült” – mondta Laughter a média által megosztott nyilatkozatában, amelyben támogatásáról biztosította az áldozatok családját, és ígéretet tett az eset kivizsgálására.
Sorozatos biztonsági Boeing botrányok
A Boeing az elmúlt években fokozott ellenőrzésnek volt kitéve a repülőgépein felfedezett különböző hibák miatt, amelyek biztonsági aggályokhoz és vizsgálatokhoz vezettek. Legutóbb a Boeing leállította 777X típusú utasszállító repülőgépének tesztrepüléseit, miután a vizsgálatok négyből három tesztgép kritikus alkatrészeinek meghibásodását tárták fel.
A múlt hónapban az amerikai igazságügyi minisztérium vádalkut kötött a Boeing elleni ügyben, ami a két bejelentő halálával járó hosszadalmas jogi vita utolsó szakaszát jelenti. A Boeing beleegyezett, hogy bűnösnek vallja magát csalás vádjában, amiért félrevezette az amerikai szabályozó hatóságokat, és megpróbálta eltitkolni az MCAS stabilitási rendszerének hibáit.
A vállalat elmulasztotta tájékoztatni vagy kiképezni a légitársaságokat a rendszerről, ami hozzájárult két, 2018-ban és 2019-ben bekövetkezett, közel 350 ember halálát okozó szerencsétlenséghez.
A repülőgépipari óriásvállalat beleegyezett, hogy 243,6 millió dolláros bírságot fizet, és a következő három évben további 455 millió dollárt fektet be biztonsági és megfelelőségi programokba. Emellett hároméves próbaidőre aláveti magát az amerikai kormány által kijelölt ellenőrző testületnek.