A Coca-Cola továbbra is az egyik legkelendőbb a kólaízű italok között Oroszországban, egy évvel azután, hogy az amerikai vállalat úgy döntött, hogy kivonul az ország piacáról – jelentette a héten az RBK üzleti napilap.
Az ikonikus ital januárban és februárban a második legnépszerűbb kólaital volt az orosz fogyasztók körében, az eladások több mint 14%-át tette ki egységenként – derül ki az RBK számításaiból, amelyek a Prodazhi.rf adóügyi adatszolgáltató adatain alapulnak.
A kólaitalok között a Dobry Cola márka a legkelendőbb, amelyet Oroszországban gyártanak a Coca-Cola HBC Russia, az eredeti ital palackozójához tartozó gyárakban. A piac valamivel több mint egyharmadát fedi le.
Pénzben kifejezve az importált Coca-Cola az első helyen áll a kólaitalok között, és az összes édes szénsavas italok között is az élen végzett, az eladások 32%-át adva – derül ki egy másik költségvetési adatszolgáltató, az Evotor adataiból.
Az eredeti Coca-Cola egységára az idei év első két hónapjában átlagosan 68 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest – írják a jelentések.
Az orosz kiskereskedők és gyorsétteremláncok az eredeti Coca-Colát más országokból szerzik be párhuzamos import útján, amely gyakorlat szerint a nem hamisított terméket a szellemi tulajdonjog tulajdonosának engedélye nélkül, alternatív ellátási csatornákon keresztül hozzák be. Oroszország azért legalizálta a mechanizmust, hogy a piacot ellássa olyan árukkal, amelyeket a nyugati vállalatok a szankciók miatt nem szállítanak vagy nem gyártanak Oroszországban.
Az ikonikus ital az eurázsiai vámunió országaiból, például Kazahsztánból is eljut Oroszországba, ahol azt a Coca-Cola HBC gyártja – magyarázta az RBK.
A Coca-Cola tavaly márciusban jelentette be, hogy felfüggeszti az oroszországi üzleti tevékenységét, csatlakozva a nyugati márkák kivonulásához az Ukrajnával kapcsolatos szankciók közepette. A vállalat tíz gyárat működtetett Oroszországban, ahol helyi márkák mellett olyan üdítőitalokat gyártott, mint a Fanta, a Sprite és a Schweppes.