Vlagyimir Putyin orosz miniszterelnök, megválasztott államfő kézjegyével látta el az első sorozatgyártású Lada Largust az AvtoVaz Togliatti gyárában. A Largus öt- és hétüléses változatot is kínálnak majd, de az igazi különbség a többi Ladához képest a felszereltségben jelentkezik. A drágább változatokat ABS-szel, központi zárral, fedélzeti számítógéppel és állítható kormánnyal szállítják majd – csupa olyasmivel, ami a Lada eddigi modelljeire nemigen volt jellemző. Látogatása során a kormányfő további támogatásáról biztosította a hazai autóipart. Putyin arról is beszélt, hogy hamarosan elfogadják azt a rendeletet, amely megkövetelné az állami és önkormányzati hivatalnokoktól, hogy költségvetési pénzből kizárólag Oroszországban, Kazahsztánban valamint Fehéroroszországban gyártott járműveket vásároljanak. Az intézkedéssel az orosz, fehérorosz, kazah Egységes Gazdasági Térség iparát támogatná a kormányfő. Hozzátette, hogy a tervezet intézkedés nem ellentétes a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elveivel.
A gazdasági válság idején jelentős támogatásokkal sikerült megmenteni az orosz autóipart. Putyin elmondta, hogy a pénz nem volt hiábavaló. A Rosstat adatai szerint 2011-ben 1.7 millió személygépkocsit gyártottak Oroszországban. Ezt a számot 2020-ra 3 millióra szeretnék emelni. Az autóeladások tekintetében is jól áll Oroszország, ahol a második legtöbb autót értékesítik évente Németország után. Tavaly több mint 2.7 millió járművet adtak el. Putyin elmondta, hogy az állami költségvetésből 3.5 milliárd rubelt költenek a busz flotta országos cseréjére, valamint államilag garantált hiteleket biztosítanak új környezetbarát, energia takarékos buszok beszerzésére is.
{phocagallery view=category|categoryid=31|limitstart=0|limitcount=1|detail=1|pluginlink=0|type=2}