2023, március 28.
3.5 C
Budapest
6 C
Moszkva

Basztyion rakétaüteget telepít az északi hajózási útvonal védelmére Oroszország

Basztyion típusú partvédelmi rakétarendszereket telepít az év végéig Jeges-tengeri Kotyelnij-szigetre az orosz Északi Flotta – közölte kedden az orosz védelmi minisztériumra hivatkozva kedden az Izvesztyija című napilap.

A több mint 600 kilométeres hatótávolságú Basztyionokkal az elavult Rubezs rakétarendszereket váltják fel az Új-szibériai szigeteken az északi hajózási útvonal hatékony ellenőrzése és védelme érdekében.

Az orosz északi sarkvidéki parancsnokság eddig Murmanszk megyében állított hadrendbe Onyiksz típusú, önvezérelt, szuperszonikus hajóelhárító rakétákkal felszerelt Basztyion ütegeket.

“Az Északi Flotta több éve tervszerűen dolgozik a katonai infrastruktúra fejlesztésén az északi sarkvidéken, ami lehetővé teszi, hogy kiterjesszük az Oroszországi Föderáció nemzeti érdekvédelmi képességeit ebben a térségben” – jelentette ki korábban Nyikolaj Jevmenov tengernagy, az Északi Flotta parancsnoka.

Sajtójelentések szerint a dél-koreai Puszanból, Vlagyivosztok érintésével a héten először indul majd el konténerszállító hajó az orosz partok mentén, az északi sarkvidéki tengeri útvonalon, amely a globális felmelegedés miatt nyílt meg. A közepes méretű, 3600 konténer szállítására alkalmas Venta Maersk a tervek szerint 14 nappal előbb érhet majd Szentpétervárra, mintha a déli, a Szuezi-csatornán át vezető úton haladna.

A próbaút során a hajót birtokló Maersk Line azt kívánja felmérni, hogy az olvadás gazdaságossá tette-e az Oroszország és az Egyesült Államok közötti Bering-szorostól Norvégiáig vezető átjárót.

A cég egyelőre nem tekinti az északi hajózási útvonalat az eddigi, a kereslet, a kereskedési szokások és a lakott települések által meghatározott tengeri úthálózat alternatívájának, a Koppenhágai Üzleti Egyetem egy két évvel ezelőtt megjelent tanulmánya szerint azonban 2040-től már kifizetődő lesz a sarkvidék felé navigálni, ha ott a jég a jelenlegi ütemben fogyatkozik.

Az útvonalon, amelyen hajóknak eddig az év nagy részében költséges üzemeltetésű atomjégtörőkkel kell utat nyitni az év nagy részében, elsőként segítség nélkül az orosz Szovkomflot tulajdonában lévő, cseppfolyósított földgázt szállító Christophe de Margerie speciális tankhajó haladt át tavaly augusztusban.

Azóta az átjárót az orosz Novatek gázipari vállalat tankerei is önállóan használták, és így haladt át rajta az Egy övezet, egy út programot meghirdető Kína Cosco hajózási vállalatának Lian Hua Song elnevezésű, többcélú rakományhajója is.

A RIA Novosztyi hírügynökség elemzése szerint tavaly a Szuezi-csatornán 1 041 milliárd tonna rakomány hajózott át, mintegy 5 ezerszer annyi, mint az északi tengeri útvonalon.

Figyelem! Link elhelyezése a hozzászólásokban tilos! Nem fognak megjelenni a hozzászólások, amelyek linket tartlamaznak.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

Friss hírek

UKRÁN VÁLSÁG

Először jelentette GDLSB okosbomba megsemmisítését az orosz védelmi tárca

Először tett említést GLSDB (rakétameghajtóval ellátott földi indítású precíziós bomba) lelövéséről keddi hadijelentésében az orosz védelmi minisztérium. Az Egyesült Államok idén januárban jelentette be, hogy...

USA: nincs értelme fejlett drónokat adni Ukrajnának, mert nincs esélyük az orosz légvédelemmel szemben

Az Egyesült Államok nem látja értelmét annak, hogy átadja Ukrajnának az MQ-9 Reaper felderítő és csapásmérő drónokat, mert azoknak nincs esélyük az orosz légvédelmi...

DNR: orosz kézre került a bahmuti színesfémüzem is

Az orosz erők szinte teljesen megtisztították az ipari övezetet, amelyen a bahmuti (Artyomovszk) színesfém-feldolgozó üzem (AZOM) található - közölte Gyenisz Pusilin, a nagyrészt orosz...
spot_img

Videó