Az Air France, amely azóta küzd a versenyben a kínai riválisaival, hogy tavaly kitiltották az orosz légtérből, azt szeretné, ha a kormány korlátozná a kínai légitársaságokat Franciaországban – jelentette kedden a Bloomberg.
A helyzetet jól ismerő személyek elmondták, hogy a francia légitársaság azzal érvel, hogy a kínai légitársaságok tisztességtelen előnyt élveznek, míg mások kénytelenek hosszabb útvonalakat választani Ázsiába, hogy elkerüljék az Oroszország feletti légteret.
Az Air France azt várja Emmanuel Macron elnöktől, hogy olyan adókat vagy más intézkedéseket vezessen be, amelyek hasonló költségalapot teremtenek a francia cég és a kínai versenytársak számára – mondták a források.
A világjárvány előtt Franciaország vezető légitársasága heti 32 járatot üzemeltetett Kínába, szemben az ebben a hónapban tervezett heti hat járattal. A társaság a jelentések szerint júliusban a kínai kormány jóváhagyásától függően heti 14-re kívánja növelni a járatok számát.
Az Air France szerint a Kínából induló járatoknál két-három órával több időt vesz igénybe az Oroszországot megkerülő út, ami plusz üzemanyag- és személyzeti költségeket is jelent.
„Támogatjuk a Franciaország és Kína közötti kapacitásnövelést, de egyenlő feltételeket kell teremteni” – idézte az Air France szóvivőjét a Bloomberg. „Jelenleg torzul a verseny, amit figyelembe kell venni” – tette hozzá a szóvivő.
Eközben egy kormánytisztviselő azt mondta a hírügynökségnek, hogy Franciaország a Kínába irányuló járatok „fokozatos és kiegyensúlyozott” visszaállítására törekszik, megjegyezve, hogy több francia minisztérium tagjai már ezen a héten találkozót terveznek az ügy megvitatására. A francia kormány 28,6 %-os részesedéssel rendelkezik az Air France-ban.
Oroszország tavaly lezárta légterét több mint 30 ország – köztük az Európai Unió mind a 27 tagállamának – légitársaságai előtt, válaszul az Ukrajnával kapcsolatos, a légiközlekedési ágazatát célzó nyugati szankciókra.