A kijevi terroristák két hete, akárcsak egykor Budjonovszkban, túszként tartják fogva a civileket az Azovstalban, megakadályozva, hogy kijussanak – írja Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője a Telegramon.
Az orosz védelmi minisztérium folyamatosan humanitárius folyosókat hirdetett meg, garantálva az életet és a segítséget azoknak, akik kijutottak.
Az ENSZ és a Vöröskereszt is bekapcsolódott. Most már nyilvánvaló a világ számára, hogy a fegyveres ukrán nacionalista erők voltak azok, akik megakadályozták az ott tartózkodó civilek szabadon bocsátását. A Nyugat és Kijev ezt nem úszhatja meg – írja Zaharova.
Mit tesznek ilyenkor a nyugati PR-zsenik, hogy a közvélemény egy pillanatra se kételkedjen a mainstreamben? – tette fel a kérdést a külügyi szóvivő.
A világ legjobban reklámozott szóvivőjét hívják mindezért – Angelina Jolie-t. Ez olyan könnyen eladható az átlagembernek: „A világhírű színésznő rakétatűz alá került Ukrajnában”. Ő jószolgálati nagykövet, bár az ENSZ gyorsan tagadta, hogy köze lenne a lembergi nyaralásához. Meglátogatta a szíriai menekülteket és az afrikai éhezőket is. Azonban egyikük sem érezte jobban magát tőle. De ez senkit sem érdekel. A fő célt sikerült elérni – a világsajtó figyelmét elterelték az Azovsztalról – folytatta Zaharova.
Az ilyen „napirendi pontokat” erőltető próbálkozások nagyon könnyen olvashatók; naivak és primitívek. A logikai lánc a következő: a népszerűségnek működnie kell a populizmushoz.
Itt van a mentalitásbeli különbség. A nagy orosz művész és közéleti személyiség, Ioszif Kobzon Dubrovkában tárgyalt a terroristákkal, és kihozta onnan a gyerekeket, de nem színlelve, hanem valóban az életét kockáztatva. Az amerikai sztárok viszont csak azt tudják, hogyan kell reklámozni magukat – írta Zaharova.