2022, június 27.
33 C
Budapest
31.6 C
Moszkva

A Boeing az oroszellenes szankciók miatt állíthatta le a 737 MAX gyártását

A Boeing döntése, miszerint szünetelteti a népszerű 737 MAX repülőgépének gyártását, a Moszkva ellen bevezetett szankcióknak tudható be – mondta Roman Guszarov repülésbiztonsági szakértő az Izvesztyija című lapnak. Oroszország kritikus fontosságú alkatrészeket és komponenseket szállít az amerikai repülőgépgyártónak.

A múlt héten a Wall Street Journal arról számolt be, hogy a Boeingnek májusban 10 napra le kellett állítania a keskeny törzsű repülőgépek gyártását az ellátási láncban bekövetkezett fennakadások miatt.

“A Boeing függősége az orosz titántól rendkívül nagy, mintegy 30-40%-ot tesz ki, ami azt jelenti, hogy legalább minden harmadik Boeing repülőgépet teljes egészében orosz titánból szerelnek össze” – mondta Guszarov, hozzátéve, hogy a repülőgép-gyártásban létfontosságú titánon kívül a vállalat az orosz gyártó VSMPO-AVISMA-tól is importál titántermékeket.

Az elemző hozzátette, hogy az amerikai repülőgépgyártó korábban olyan majdnem kész alkatrészeket kapott, amelyeket az oroszországi Verhnjaja Szalda városában található, közösen működtetett gyárban gyártottak.

Márciusban a Boeing felfüggesztette a titánbeszerzéseket Oroszországból, mondván, hogy jelentős készletei vannak a fémből, és más forrásokból is tud további készleteket biztosítani. A döntés azután született, hogy Oroszországot az USA és szövetségesei súlyos szankciókkal sújtották.

Guszarov szerint a 737 MAX repülőgépek gyártásának átmeneti leállása nemcsak az orosz titánszállítások felfüggesztésének, hanem az ellátási láncok globális megszakadásának is betudható. A szakértő hozzátette, hogy az évente akár 600 repülőgép globális gyártása jellemzően az érintett alkatrészek szinte teljes globális gyártási kapacitásának lekötésével jár.

“Végül is Oroszország közvetett válasz szankciókat is bevezetett, amelyek a színesfémek és a mikrochipgyártók világszerte használt gázszállításokat is érintette” – mondta Guszarov, hozzátéve, hogy a Boeing számára készült termékeket több ezer globális vállalat gyártja.

Márciusban a Bloomberg arról számolt be, hogy az orosz repülőgépek kitiltása az amerikai légtérből a Boeinget is érintheti, mivel a vállalat az orosz Volga-Dnepr csoport által üzemeltetett Antonov An-124-es teherszállító gépekkel szokott szerződést kötni, hogy az amerikai üzemeibe szállítsa az ellátmányt.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Kövess minket a Telegramon!

Exkluzív tartalmakért csatlakozz Telegram csatornánkra!

Ajánló

- Hirdetés - spot_img

FRISS