Oroszország elkötelezett a Kínába vezető vasútvonalak építése mellett, mivel a két ország fellendíti az üzleti kapcsolatokat, és a kölcsönös áruforgalom gyorsan növekszik.
Két vasúti folyosó – a Kemerovói és a Krasznojarszki területről – az orosz Szibériai Szövetségi Körzet gazdasági fejlesztési stratégiájának része – derül ki a kormány honlapján hétfőn közzétett dokumentumból.
A javasolt vonalak egyike az észak-szibériai vasútvonal megépítését irányozza elő, amely az Altaj régión keresztül Urumcsiba – a kínai Hszincsiang-Ujgur Autonóm Terület fővárosába – vezetne.
A megvalósíthatósági tanulmányok, beleértve a beruházási értékelést is, 2025-re készülnek el.
A hónap elején Igor Levityin elnöki tanácsadó azt mondta, hogy az észak-szibériai vonal összekötné a Keleti Poligont, amely az Európa és Ázsia közötti transzszibériai vasúti közlekedési folyosó részét képezi, Szibérián keresztül haladva az északi-tengeri útvonallal. A tervezett 1900 kilométeres vasútvonal becsült költsége mintegy 218 milliárd rubel (2,3 milliárd dollár).
A második vasútvonal a Tuva Köztársaságon keresztül haladna, és magában foglalná a Kuragino-Kizil vonalat. A vasútvonal az orosz-mongóliai határig húzódna, és a határ átlépése után két vonalra oszlana. Az útvonal északi ága Erlian városában lépne be Kínába, közvetlen kapcsolatot nyitva Pekinggel és Tianjinnel.
A nyugati ág egy olyan vasútvonal építését jelentené, amely a mongol Hovd városán és a kínai Takashiken városon keresztül haladna Ürümcsiig.
Új útvonalakra van szükség Kínába, mivel a két ország gazdasági kapcsolatai egyre mélyülnek.
A Moszkva és Peking közötti export és import egyaránt kétszámjegyű ütemben emelkedik, miután Oroszország az Ukrajnával kapcsolatos nyugati szankciók nyomán a kereskedelmi forgalmat az ázsiai piacokra irányította.