Utolsó szakaszához érkezett Oroszország állami vasúttársaságának (RZSD) megreformálása, melynek keretében 18 leányvállalatát privatizálják. A kormány jóváhagyását követően 2010-2011-ben értékesíthetik a részvényeket. A vasút versenyképes fejlesztése és a gazdasági hatékonyság javítása az elsődleges célja a befektetők bevonásának. Öt magántulajdonban lévő vállalat jelezte érdeklődését eddig az Orosz Vasutak leányvállalataiért. A privatizációra szánt cégek között van vasúti infrastruktúrális beruházásokkal, mozdony javítással, szerelvények gyártásával-javításával foglalkozó is. A Vasút Társaság azt tervezi, hogy a magántőke bevonásával ezeknek a leányvállalatoknak javulni fog a hatékonysága, csökkenek a költségeik, új piacokat nyitnak és új technológia is a rendelkezésükre áll majd. A vállalat igazgatósága hagyja jóvá azokat a kritériumokat amelyeknek meg kell felelnie a befektetőnek és a cég vezetése dönt az értékesítésre szánt részvények minimáláráról is. Ezt követően a kormány elé terjesztik a privatizációs javaslatukat és miután azt a képviselők jóváhagyták elkezdődhet a magánosítás.
Az Orosz Vasutak számos nagy beruházás előtt áll. Nemrég belépett a 2014-es téli olimpiai játékok nemzeti szponzorai közé. Szocsiban a cég teljesen új vasúti pályát épít az olimpia külső helyszínei és a városközpont között. A vállalat további 115 milliárd dolláros támogatást nyújt az ötkarikás játékok rendezéséhez. 2014-re gyorsvasút forgalmat szeretnének kiépíteni Moszkva és Kurszk között is. Hasonló működik már a főváros és Szentpétervár között is.