2022, november 27.
6 C
Budapest
-2.9 C
Moszkva

Oroszország és Kína új hidat avatott az Amur folyón

Oroszország és Kína elindította a forgalmat az Amur folyón átívelő első vasúti hídon, a Nyizsnyelenyinszkoje-Tongcsiang határszakaszon – közölte szerdán sajtóközleményben az Orosz Közvetlen Befektetési Alap (RDIF).

“A híd forgalmának beindítása új közlekedési folyosót nyit Oroszország és Kína között, amely számos meglévő infrastrukturális korlátozást megszüntet. A Kína északi tartományaiba irányuló áruszállítás távolsága több mint 700 kilométerrel csökken a meglévő útvonalakhoz képest” – jegyezte meg az RDIF.

“Az orosz-kínai együttműködésben rejlő lehetőségek felszabadítása lehetetlen a közlekedési és logisztikai infrastruktúra fejlesztése nélkül. Kína Oroszország legnagyobb kereskedelmi és gazdasági partnere, mivel az országaink közötti kereskedelem folyamatos növekedést mutat, és idén már meghaladta a 150 milliárd dollárt” – idézte a sajtószolgálat Kirill Dmitrijevet, az RDIF vezetőjét.

“Az Amur folyón átívelő történelmi jelentőségű vasúti híd Oroszország és Kína egyik legnagyobb határon átnyúló projektje, és az RDIF által megvalósított jelentős infrastrukturális projekt. Megnyitása növeli az orosz és a kínai vállalkozások versenyképességét, megbízható és kiszámítható menetrendet biztosít az áruk és a rakományok mozgásához, a megfizethető nyersanyagok és energiaforrások mozgatásához, valamint másfélszeresére növeli az Oroszországi Föderáció és Kína közötti vasúti útvonalak kapacitását” – tette hozzá.

Oroszország és Kína kormánya 2008-ban írta alá a híd megépítéséről szóló megállapodást. Az RDIF kínai partnerekkel együtt a híd oroszországi részének építését több mint 70%-ban finanszírozta. A Vnyesekonombank állami fejlesztési vállalat és az Orosz Vasutak szintén befektetőként működött közre a projektben – olvasható az RDIF jelentésében.

A Nyizsnyelenszkoje-Tongcsang vasúti átkelő híd része 2,2 km hosszú. A hidat úgy tervezték, hogy a vonatok számára két szabványú, 1520 mm (Oroszország) és 1435 mm (Kína) szélességű vágányon kanyarodó átjáró legyen. A híd maximális áteresztőképessége évente legfeljebb 20 millió tonna áru lesz.

Figyelem! Link elhelyezése a hozzászólásokban tilos! Nem fognak megjelenni a hozzászólások, amelyek linket tartlamaznak.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

Friss hírek

- Hirdetés -spot_img

UKRÁN VÁLSÁG

Egy amerikai tisztviselő szerint Oroszország egy nap alatt elpusztíthatja Ukrajnát

Az ukrán infrastruktúrára mért csapások megmutatták, hogy Oroszország rövid idő alatt képes elpusztítani az országot - írta honlapján Paul Craig Roberts, a Ronald Reagan-kormány...

Orbán: szükség van egy szuverén Ukrajnára

Orbán Viktor miniszterelnök, a Kereszténydemokrata Internacionálé (CDI) alelnöke szombaton videókonferencia keretében részt vett a jobboldali világszervezet Panamavárosban zajló vezetőségi ülésén - tájékoztatta az MTI-t...

Putyin: hamarabb kellett volna újraegyesülni a Donbasszal

A Donbassz újraegyesítésének Oroszországgal már korábban meg kellett volna történnie - jelentette ki Vlagyimir Putyin elnök a különleges katonai műveletben részt vevő katonák édesanyjaival...