2023, február 9.
-1.1 C
Budapest
-1.8 C
Moszkva

Oroszország blokkolhatja a YouTube videómegosztót, amiért az eltávolította az RT televízió két német csatornáját

Kilátásba helyezte a YouTube oroszországi blokkolását szerdán az orosz tömegtájékoztatási és távközlési felügyelet (Roszkomnadzor), válaszul arra, hogy az amerikai videómegosztó szolgáltató eltávolította az orosz RT médiavállalat két német csatornáját.

A Roszkomnadzor sürgette a Google-t, hogy a YouTube-ot működtető leányvállalata “a lehető legrövidebb határidővel” vonja vissza az RT DE és a Der Fehlende Part csatornára vonatkozó összes korlátozást.

Az orosz hatóság szerint az IT-szolgáltató megsértette az információ szabad áramlásának és az információhoz való akadálytalan hozzáférésnek a legfontosabb elveit, és az intézkedést az orosz média cenzúrázásnak minősítette.

A Roszkomnadzor kilátásba helyezte a YouTube oroszországi hozzáférhetőségének teljes vagy részleges korlátozását. A hatóság közleménye szerint a felszólítás semmibe vétele esetén a szolgáltató egymillió rubelig (jelenlegi árfolyamon mintegy 4,2 millió forintig), az ismételt végre nem hajtás esetén pedig hárommillió rubelig (mintegy 12,7 millió forintig) terjedő bírsággal sújtható.

A Roszkomnadzor szerint a YouTube rendszeresen cenzúrázza az orosz médiatartalmakat és korábban is többször korlátozta az RT hivatalos profiljait és anyagait.

Margarita Szimonyjan, a több nyugati kormány által propagandagépezetnek minősített RT főszerkesztője csütörtökön közölte, hogy az YouTube visszavonhatatlanul törölte a médiavállalat két német csatornáját. Szimonyjan azt állította, hogy a német állam “médiaháborút” hirdetett meg az RT ellen, és felszólította az orosz kormányt, hogy “önbecsülésből” tiltsa be Oroszországban az olyan német médiumokat, mint a Deutsche Welle (DW), az ARD és a ZDF.

Az orosz külügyminisztérium közleményében szintén “Oroszország ellen kirobbantott információháborúnak” minősítette az RT-csatornák letiltását, és a német média ellen meghozandó szimmetrikus megtorló intézkedéseket helyezett kilátásba. A tárca közölte, hogy utasította az illetékes hatóságokat, hogy készítsék elő ezeket a lépéseket.

A videómegosztót is birtokló Alphabet anyavállalathoz tartozó Google sajtószolgálata indoklásában azt írta, hogy az RT megszegte a felhasználási feltételeket, és az RT DE korábban figyelmeztetést kapott, hogy olyan tartalmat töltött fel, amely megsértette a YouTube-nak az új koronavírusos fertőzéssel kapcsolatos valótlan információ közlésére vonatkozó szabályokat.

RT – hírtelevízió

Ez az RT DE videomegosztási jogának felfüggesztéséhez vezetett. A Google szerint az orosz médiavállalat tulajdonosai megpróbálták egy másik csatorna felhasználásával megkerülni a korlátozásokat, aminek következményeként mindkét csatornát bezárták a YouTube felhasználási feltételeinek megsértése miatt.

Figyelem! Link elhelyezése a hozzászólásokban tilos! Nem fognak megjelenni a hozzászólások, amelyek linket tartlamaznak.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

spot_img

Friss hírek

UKRÁN VÁLSÁG

Amerikai képviselő: az USA fejezze be az ukrán hadsereg finanszírozását

Az Egyesült Államoknak fel kell hagynia azzal, hogy dollármilliárdokat küldjön Ukrajna hadseregének megerősítésére - jelentette ki Matt Gaetz republikánus képviselő hétfőn a képviselőházban tartott...

Videó: leégett az Ukrajnának drónokat szállító amerikai katonai gyár Lettországban

Nagy erejű tűz ütött ki az amerikai Edge Autonomy katonai drónokat gyártó vállalat üzemében a Riga melletti Marupe-ban. A hatóságok arra kérik a lakosságot, hogy...

Az ukrán erők az oldalukon harcoló lengyel zsoldosokkal végeztek Ugledarban

Jan Gagin katonai elemző, a Donyecki Népköztársaság ideiglenes vezetőjének tanácsadója hétfőn azt mondta a TASZSZ hírügynökségnek, hogy az ukrán erők lelőttek egy csoport zsoldost,...