A Kaspersky Lab orosz kiberbiztonsági vállalat 2018-ban 726 millió dollár bevételt ért el, 4 százalékkal többet az előző évinél – tette közzé Eugene Kaspersky alapító-vezérigazgató személyes blogján.
A legnagyobb forgalomnövekedést a META (Közel-Kelet, Törökország, Afrika) térségben érte el a Kaspersky Lab, 27 százalékosat. Három másik térségben pedig, az Oroszországot és a szovjet utódállamokat (CIS) magában foglaló régióban, az ázsiai-csendes-óceáni (APAC) régióban, valamint Európában egyaránt 6-6 százalékkal nőtt a cég bevétele.
Latin-Amerikában viszont 11 százalékos forgalomcsökkenést szenvedett el tavaly a cég, ami azonban jórészt devizaárfolyam-hatásnak tulajdonítható. Észak-Amerikában pedig 25 százalékkal csökkent tavaly a Kaspersky Lab bevétele.
Termékcsoportok szerint tavaly érte el a Kaspersky Lab történetének legnagyobb forgalomnövekedését, 55 százalékosat az úgynevezett „nem végponti” (non-endpoint) kiberfenyegetésekkel szemben védelmet nyújtó eszközökkel. Vállalatok számára készült termékekkel és szolgáltatásokkal 16 százalékos növekedést ért el a cég 2018-ban, online eladásai pedig négy százalékkal nőttek. MTI