A japán autógyártók számára nehéz lesz visszatérni az orosz piacra a távozás után, részben azért, mert az üres szegmenseket már elfoglalták a versenytársak – mondta Natalja Sztapran, Oroszország új tokiói kereskedelmi képviselője a TASZSZ hírügynökségnek adott interjúban.
„Nyilvánvaló, hogy a japán autógyártókba vetett bizalom jelentősen megromlott – minél tovább maradnak távol a japán autógyártók az orosz piacról, annál több munkára lesz szükség a visszatéréshez. A versenytársak gyorsan átveszik a megüresedett réseket. Most elsősorban a japán autógyártók veszteségeinek és kárainak vagyunk tanúi” – mondta.
Sztapran rámutatott, hogy „a japán gyártók részesedése az orosz piacon mindig is elég nagy volt”.
„Az orosz piac a magas árrés és a növekedési kilátások miatt is elég vonzó volt Japán számára” – tette hozzá.