2022, augusztus 12.
28.4 C
Budapest
26 C
Moszkva
Array

Kivonul a CNN Oroszországból

A CNN International amerikai hírtelevízió kivonul Oroszországból – jelentette az orosz sajtó hétfőn. A hírtelevízió december 31-ig lesz fogható Oroszországban, ahol a CNN adását az NTV plusz és más kábeltévés, illetve műholdas szolgáltatók is sugározzák. A Vimpelcom és az Akado kábeltelevíziós szolgáltatást is biztosító oroszországi cégek megerősítették, hogy erről tájékoztatta őket a Turner Broadcasting System (TBS) Europe Limited. Az értesítésben nem fűztek magyarázatot a döntéshez. A CNN orosz képviseletén sem kívánták megnevezni az okokat. Az orosz állami médiafelügyeletnél közölték, hogy nincs közük az amerikai hírtelevízió kivonulásához.

Vagyim Ampelovszkij, a Roszkomnadzor szóvivője szerint a CNN részvényeseit kell erről megkérdezni. A Turner Broadcasting System (TBS) Europe Limited a New York-i székhelyű Time Warner tulajdona, amely a világ egyik legnagyobb szórakoztatóipari és médiakonglomerátuma. A Vedomosztyi című független orosz napilap internetes változatán megjelent értesülés szerint bár a CNN rég beadta kérelmét a Roszkomnadzorhoz, a mai napig nem kapta meg a működési engedélyt. Ehhez oroszországi céget kellene létrehoznia orosz partnerrel. Eddig ez nem történt meg.

A csatorna adásait három éven át a működtető cég levele alapján sugározták a kábelszolgáltatók, amelyben a TBS arról biztosította őket, hogy folyamatban van a működési engedély beszerzése. A felügyeleti hatóságoknak pedig nem volt kifogásuk ez ellen. Az orosz törvényhozás szeptemberben fogadta el azt a törvénymódosítást, amely 20 százalékra korlátozta a külföldi tőke arányát a sajtótermékekben, televíziókban és rádiókban.

A Vedomosztyinak egy másik, név nélkül nyilatkozó forrása szerint a CNN kivonulása mögött az alacsony oroszországi reklámbevételek állhatnak. A 24 órában sugárzó amerikai televíziós csatornát 1980-ban hozta létre Ted Turner amerikai médiamágnás. Oroszországban 1983-ben nyitotta meg képviseletét, 1991-től ingyenesen sugározta adásait a műholdas Kozmosz-TV-hez tartozó “24-es csatornán”.

A CNN 1998 január 1-jétől a fizetős kábeltévés és műholdas szolgáltatókhoz tért át. Az RBK orosz hírügynökség emlékeztet arra, hogy az amerikai hírtévé fontos szerepet töltött be az orosz rendszerváltozás dokumentálásában. Élőben közvetítette például 1993-ban az orosz parlament székházának ostromát.

A CNN az idén februárban “a világ legrondább emlékművei” között bemutatta a breszti erőd második világháborús védőinek állított szoborkompozíciót, amely miatt Igor Morozov, az orosz parlament felsőházának tagja azt javasolta hogy tiltsák be sugárzását Oroszországban. Az ügynek azonban nem lett ilyen következménye.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

- Hirdetés - spot_img

FRISS

UKRÁN VÁLSÁG

Az olasz zsoldos azért ment Ukrajnába, hogy megakadályozza a nácimentesítést, eljárás folyik ellene otthon

Olaszország büntetőeljárást indított egy férfi ellen, aki azt állította, hogy azért utazott Ukrajnába, hogy harcoljon Oroszország ellen és megakadályozza az ország "denácifikálását". A 19 éves...

A zaporizzsjai atomerőmű elleni csapások elhárítását jelentették be az oroszbarát hatóságok

Az orosz légvédelem az éjszaka folyamán és csütörtök reggel visszaverte az ukrán fegyveres erők minden arra irányuló kísérletét, hogy dróncsapásokkal és nehéztüzérséggel támadják Enerhodar...

Borell: az európaiaknak hajlandónak kell lenniük “fizetni” Ukrajna támogatásáért

Az Ukrajna Oroszország elleni küzdelemben való segítségnyújtásnak ára van Európa számára, amelyet a polgároknak hajlandónak kell lenniük megfizetni - mondta az EU külügyi vezetője....