Az indiai vállalatok bővítették az Oroszországba irányuló alkoholexportot, és május-júniusban első alkalommal 13 ezer liter gint szállítottak – jelentette pénteken a RIA Novosztyi az indiai kereskedelmi és ipari minisztérium adataira hivatkozva.
Az indiai márkák célja, hogy a nyugati cégek távozása után növeljék részesedésüket az orosz piacon.
Alekszandr Sztavcev, a WineRetail vezetője a hírügynökségnek elmondta, hogy az indiai gint Oroszországban a nagy gyártó Radico Khaitan, valamint több kisebb gyártó képviseli.
Sztavcev szerint az indiai gin ára átlagosan 3 000-4 000 rubel (12 000-16 000 forint) 0,7 literenként. Az orosz piac kétharmadát a hazai termelők foglalják el, amelyek ára jellemzően 4000 forint körül mozog literenként.
Eközben a RIA elemzése szerint India felpörgette az orosz vodka importját, amely az első félévben 3,6-szorosára nőtt.
Sztavcev szerint az orosz cégek „új piacokat keresnek, és India erre egy nagyon ígéretes irány”.
Ezeket a megjegyzéseket Venjamin Grabar, a prémium kategóriás orosz vodkát gyártó Ladoga Group elnöke is megerősítette. Grabar a RIA-nak elmondta, hogy az orosz gyártmányú vodkáról „kiderült, hogy az indiai fogyasztók ízlésének jobban megfelel, mint az európai vodkák”.
A vállalat már együttműködik Indiával a whisky értékesítésében, és tervezi, hogy elkezd dolgozni a gin importján – jegyezte meg.
A whisky volt a nyugati kereskedelmi korlátozások által leginkább érintett alkohol az orosz piacon. A WineRetail becslései szerint a palackozott whisky importja 2022-re a felére, 11-12 millió literre csökkent. Az év elején az indiai Allied Blenders and Distillers (ABD) vállalat, amely a világ harmadik legnépszerűbb whiskyjét, az Officer’s Choice-t gyártja, nyilvánosságra hozta az orosz piacra való belépési terveit.