A H&M svéd ruházati multinacionális vállalat csaknem 90%-os adózás előtti nyereségcsökkenésről számolt be a júniusi-augusztusi időszakra vonatkozóan, a fogyasztói kiadások lassulására és az oroszországi tevékenységének leállítására hivatkozva.
Az adózás előtti nyereség ebben az időszakban 60,9 millió dollárt tett ki, szemben az egy évvel ezelőtti 538 millió dollárral – közölte a csoport csütörtöki közleményében.
A kiskereskedelmi óriás szerint a H&M oroszországi tevékenységének felszámolásáról szóló döntésével kapcsolatos 185 millió dolláros egyszeri költség jelentősen befolyásolta a pénzügyi teljesítményt, és a nyereségcsökkenés felét ez okozta.
„A harmadik negyedévet nagymértékben befolyásolta az a döntésünk, hogy szüneteltetjük az eladásokat, majd felszámoljuk az oroszországi üzletet. Ez jelentős hatással volt az értékesítésünkre és a nyereségességünkre, ami a tavalyi harmadik negyedévhez képest a nyereségcsökkenés felét magyarázza” – mondta Helena Helmersson vezérigazgató.
A H&M júliusban jelentette be az Oroszországból történő kivonulás tervét, „működési kihívásokra” hivatkozva az ukrajnai konfliktusból eredő szankciók közepette. A ruházati óriás később átmenetileg újra megnyitotta üzleteit „korlátozott időre, hogy a fennmaradó készleteket értékesítse”.
Eközben a vállalat európai üzletmenetét is súlyosan érintette, hogy a rekordmagas energiaárak és az inflációs nyomás közepette a fogyasztók visszafogták a vásárlásokat.
A kiskereskedő bejelentette költségcsökkentési programjának terveit, amely várhatóan mintegy 177 millió dolláros éves megtakarítást eredményez, és a megtakarítások az előrejelzések szerint a jövő év második felében válnak láthatóvá.