2022, október 3.
13.3 C
Budapest
13.2 C
Moszkva
Array

Az oroszországi ipari szerelés szabályainak módosulásairól

IparA Rosszijszkaja Gazeta az oroszországi ipari szerelés szabályainak módosulásairól ír. Ezentúl azok a külföldi gépkocsigyártók, akik Oroszországban kívánnak autókat gyártani, csakis azokra a modellekre kapnak vámkedvezményt, amelyeket teljes ciklusban szerelnek. A vonatkozó szabályzat arra kötelezi a cégeket, hogy ne csak egyes modelleket, hanem az Oroszországban gyártott összes modellt állítsák át teljes ciklusra. Előrebocsátjuk, hogy az ipari szerelés alatt a külföldi márkanevű gépkocsik oroszországi sorozatgyártását  kell érteni a külföldről behozott egységekből. Míg jelenleg az új  külföldi autókért 30 %-os behozatali vámot kell fizetni, addig a belföldön szerelt autók egységeinek behozataláért egyáltalán  nem kell fizetni vámilletéket, illetve legfeljebb 5 %-t.

Éppen ezek a kedvező feltételek vonzották Oroszországba a vezető külföldi cégeket.  Néhány évvel ezelőtt a külföldi konszernek az orosz kormánnyal egyezményt kötöttek, amelyikben kötelezettséget vállaltak, hogy maximum 2 évvel  a szerelő üzemek beindítása után  legalább 10 %-kal csökkentik az alkatrészek és autókomponensek behozatalát, 4,5 éven belül pedig harmadával csökkentik a behozott komponensek mennyiségét. Közben kiderült, hogy az autógyártás teljes ciklusának kialakítása terén vállalt kötelezettségeiket számos autógyár nem tartja be, és még mindig a csavarhúzós szerelésnél tartanak.

 

A kormány rendet kíván teremteni ezen a téren. Közben tiszteletben tartja a befektetési egyezményeket és a külföldi autókonszernek előtt vállalt kötelezettségeit. Vagyis a külföldi autógyárak oroszországi tevékenységének feltételei nem lehetnek rosszabbak – vélik a szaktárcák illetékesei.
Kommentár

Az Avtosztat elemző ügynökség igazgató-helyettese – Szergej Udalov –  a foganatosított intézkedések hathatósságát vitatja: „Helyesebb lenne kikötni, mi is  tulajdonképpen a lokalizáció (az autóknak abban az országban való használatához való alkalmassága, amelyikben az autót eladják), támogatni a komponensgyártó üzemek kialakítását. Szerintem ez hatékonyabb intézkedése lenne.  Olyan formában, amilyenben ez most történik, az intézkedés kissé elősegítheti az üzemek effektivitását, de az autógyártás fejlesztését nemigen mozdíthatja előre. A fogyasztóra a módosítások szerintem egyáltalán nem fognak kihatni.  Inkább bürokratikus dolog az egész, az állam és az üzemek viszonyáról van szó.”

Figyelem Link elhelyezése a hozzászólásokban tilos! Nem fognak megjelenni a hozzászólások, amelyek linket tartlamaznak.

KÖVESS MINKET:

Ez is érdekelhet

Ajánló

Friss hírek

- Hirdetés - spot_img

UKRÁN VÁLSÁG

Jóváhagyta az orosz alkotmánybíróság a négy új régió Oroszországba olvadását

Jóváhagyta az orosz alkotmánybíróság a négy egykori ukrajnai régió, Donyecki és Luganszki Népköztársaság, Herszon és Zaporizzsja terület Oroszországhoz csatolásáról szóló dokumentumcsomagot. A vonatkozó határozatokat a...

A Star Wars filmek sztárja drónflottát kér a világtól Ukrajnának és pénzt gyűjt Zelenszkijnek

Mark Hamill, a Star Wars filmekből ismert színész arra kérte a világot, hogy segítsenek Ukrajnának nagyobb drónflotta beszerzésében az Oroszországgal fennálló konfliktusban. "Ukrajnának drónokra van...

Kissinger: nem lenne bölcs dolog felvenni Ukrajnát a NATO-ba

Nem volt bölcs Washington azon kísérlete, hogy a Szovjetunió összeomlása után Ukrajnát a NATO-ba integrálja - jelentette ki pénteken Henry Kissinger volt amerikai külügyminiszter. A...