Az orosz állami tulajdonú pénzintézet, a Sber (korábban Sberbank) nyerte el a legerősebb márka címet az európai pénzintézetek között – derül ki a Brand Finance Europe 500, éves értékelésének legfrissebb kiadásából.
A londoni székhelyű Brand Finance tanácsadó cég 5000 legnagyobb márkát teszteli, és több mint 100 jelentést tesz közzé, amelyben minden ágazatban és országban rangsorolja a cégeket. A világ 500 legértékesebb és legerősebb európai márkája szerepel az éves Europe 500 2023-as rangsorban.
A márkák ereje a marketingbefektetések, az érdekelt felek értékaránya és az üzleti teljesítmény alapján kerül meghatározásra, és megmutatja, hogy egy vállalat milyen hatékonyan fektet be, fejleszti a márkaismertséget, gondoskodik a hírnevéről és alapozza meg az ügyfelek hűségét, valamint mennyire sikeresen működteti az üzleti tevékenységét.
A HSBC-t, a Santandert és a Barclays-t is megelőzve a Sber a negyedik legértékesebb bank Európában. Emellett az orosz bankóriás a 37. helyezéssel bekerült a márkaérték-rangsor első 40 helyezettje közé.
A Sber emellett a hetedik legerősebb európai márka lett, 88,2/100-as Brand Strength Index pontszámmal, megelőzve a Michelint, a Lamborghinit és a Rolexet.
„A Brand Finance jelentése azt mutatja, hogy a külpiacokon uralkodó nehéz körülmények ellenére az orosz bank erős pénzügyi eredményeket mutat fel, folyamatosan innovatív termékeket és világszínvonalú szolgáltatásokat fejleszt, fenntartja több mint 110 millió magán- és vállalati ügyfél bizalmát, és továbbra is a legértékesebb és legerősebb európai márkák között marad” – áll a Sber sajtóirodájának közleményében.