A Starbucks bejegyeztette védjegyét az orosz szellemi tulajdonügynökségnél (Roszpatent), amely lehetővé teszi számára, hogy logója alatt élelmiszereket és italokat értékesítsen.
Az amerikai kávéházlánc, amely 2007 óta működött Oroszországban, 2022-ben kivonult az országból az ukrajnai konfliktussal kapcsolatos nyugati szankciók miatt.
A seattle-i székhelyű vállalat október 1-jén regisztrálta a védjegyet, amelynek kizárólagos jogai a Rusprofile üzleti adatbázis szerint 2034 májusáig érvényesek.
A védjegy széles körű szolgáltatásokra vonatkozik, beleértve éttermeket, kávézókat, snackbárokat, kávé- és teabárokat, teaházakat, házhoz szállító éttermeket, bárokat, vendéglátást, valamint élelmiszerek és italok szerződéses elkészítését és szállítását. Kiterjed továbbá a visszatérő ügyfeleknek kedvezményeket kínáló hűségprogramokra is.
A Starbucks korábbi oroszországi üzleti tevékenysége 2022-ben „Stars Coffee” névre változott, miután Timur Junuszov rapper és Anton Pinszkij vállalkozó megvásárolta a vállalat eszközeit, beleértve az összes 130 üzlet bérleti szerződéseit és 2000 alkalmazott szerződéseit. A sellő logót egy hagyományos orosz kokosnyik fejfedőt viselő lányra cserélték.

Az új védjegybejegyzés stratégiai erőfeszítést jelez a márka jelenlétének fenntartása és a szellemi tulajdonjogok védelme érdekében az orosz piacon.
Az év elején a francia luxusmárka, a Louis Vuitton is több védjegyet regisztrált az országban. Más márkák, mint a Hyundai, az IKEA, a Christian Dior, a Gucci és a Coca-Cola szintén benyújtották védjegyük regisztrációját vagy megújítását Oroszországban, miután kivonultak az országból.
Számos amerikai, európai és ázsiai vállalat szakította meg kapcsolatait Moszkvával 2022-ben, hivatkozva Oroszország ukrajnai katonai műveletére. A külföldi márkák kivonulását tovább ösztönözte a Nyugat Oroszországra kivetett szigorú szankciói.
Sok külföldi vállalat távozását követően az orosz piac nagyrészt alkalmazkodott a helyzethez, előtérbe helyezve a hazai és kínai márkákat, ami megnehezítette a nyugati vállalatok visszatérését.
Kirill Dmitrijev, a Kreml befektetési megbízottja áprilisban kijelentette, hogy csak az amerikai vállalatok becslések szerint 300 milliárd dollárt vesztettek az orosz piacról történt kivonulásukkal.
Az év elején Vlagyimir Putyin elnök utasította a kormányt, hogy készüljön fel a külföldi vállalatok visszatérésére, hangsúlyozva, hogy az orosz vállalatok érdekeit védeni kell.