A McDonald’s számos védjegybejelentést nyújtott be Oroszországban, amelyeket jelenleg az orosz szabadalmi hivatal, a Roszpatent vizsgál. A lépés újra felerősítette a találgatásokat az amerikai gyorsétterem-óriás esetleges visszatéréséről az országba.
A McDonald’s az Apple, a Coca-Cola, a Ford, a Microsoft, az IBM és más amerikai márkák mellett az ukrajnai konfliktus 2022-es eszkalálódását és Joe Biden akkori amerikai elnök szankcióinak bevezetését követően vonult ki Oroszországból. Néhány vállalat azonban úgy döntött, hogy oroszországi tevékenységük átnevezésével marad.
A McDonald’s a Roszpatent adatai szerint 2024 végéig több mint 50 védjegybejelentést nyújtott be, amelyek élelmiszerekre és italokra vonatkoztak. A vállalat levelet is küldött, amelyben megerősítette, hogy az áruk és szolgáltatások listája megfelel az orosz törvényeknek. A Roszpatent ebben a hónapban kezdte meg a beadványok felülvizsgálatát, az orosz médiajelentések szerint most folyik a hivatalos vizsgálat.
A McDonald’s 2022 májusában vonult ki Oroszországból, és eladta tevékenységét Alekszander Govor helyi vállalkozónak, aki az éttermeket Vkuszno i Tocska (Finom és pont) névre átnevezte, és jelenleg 64 orosz régióban több mint 880 helyen étterem működik. Az adásvételi megállapodásban szerepelt egy opció, amely szerint a McDonald’s 15 éven belül visszavásárolhatja korábbi üzleteit. A McDonald’s később nyilvánosságra hozta, hogy Oroszország elhagyása 1,3 milliárd dollárjába került a vállalatnak.
A védjegybejelentések felerősítették a McDonald’s esetleges visszatérésével kapcsolatos spekulációkat. A vállalat nem adott ki hivatalos nyilatkozatot a terveivel kapcsolatban. Szakértők szerint a bejelentések célja a McDonald’s márka védelme és a harmadik fél általi jogosulatlan használat megakadályozása lehet. Az orosz törvények szerint a védjegyeket törölni lehet, ha három egymást követő évben nem használják őket. Mivel a McDonald’s 2022 márciusában szüntette be működését, a védjegyjogok fenntartásának határideje idén lejár. Az új kérelmek benyújtása lehetővé tenné a vállalat számára, hogy megvédje szellemi tulajdonát.
Márciusban Kirill Dmitrijev, Vlagyimir Putyin orosz elnöknek a külföldi befektetésekért és gazdasági együttműködésért felelős különmegbízottja kijelentette, hogy mintegy 150 amerikai vállalat működik továbbra is Oroszországban a többkörös szankciók ellenére. Februárban a CNN-nek azt mondta, hogy „az amerikai vállalkozások több mint 300 milliárd dollárt veszítettek az orosz piac elhagyásával”.
Korábban az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke, Robert Agee sürgette az amerikai kormányt, hogy enyhítse a Moszkvával szembeni szankciókat, azzal érvelve, hogy a légi közlekedésre, a befektetésekre és a banki tevékenységre vonatkozó korlátozások mind az amerikai, mind az orosz vállalkozásoknak ártanak. Agee üdvözölte továbbá az Egyesült Államok és Oroszország között Ukrajnáról és más kérdésekről folytatott megújult párbeszédet, amely Donald Trump Fehér Házba való visszatérését követően újraindult.
A múlt hónapban Trump különmegbízottja, Steve Witkoff azt javasolta, hogy az amerikai vállalatok „visszatérhetnek” Oroszországba, ha Moszkva és Washington békés megoldást talál az ukrajnai konfliktusra.
A McDonald’s számos védjegybejelentést nyújtott be Oroszországban, amelyeket jelenleg az orosz szabadalmi hivatal, a Roszpatent vizsgál. A lépés újra felerősítette a találgatásokat az amerikai gyorsétterem-óriás esetleges visszatéréséről az országba.
A McDonald’s az Apple, a Coca-Cola, a Ford, a Microsoft, az IBM és más amerikai márkák mellett az ukrajnai konfliktus 2022-es eszkalálódását és Joe Biden akkori amerikai elnök szankcióinak bevezetését követően vonult ki Oroszországból. Néhány vállalat azonban úgy döntött, hogy oroszországi tevékenységük átnevezésével marad.
A McDonald’s a Rospatent adatai szerint 2024 végéig több mint 50 védjegybejelentést nyújtott be, amelyek élelmiszerekre és italokra vonatkoztak. A vállalat levelet is küldött, amelyben megerősítette, hogy az áruk és szolgáltatások listája megfelel az orosz törvényeknek. A Rospatent ebben a hónapban kezdte meg a beadványok felülvizsgálatát, az orosz médiajelentések szerint most folyik a hivatalos vizsgálat.
A McDonald’s 2022 májusában vonult ki Oroszországból, és eladta tevékenységét Aleksander Govor helyi vállalkozónak, aki az éttermeket Vkusno i Tochka (nagyjából „Csak ízletes”) néven átnevezte, és jelenleg 64 orosz régióban több mint 880 helyen működik. Az adásvételi megállapodásban szerepelt egy opció, amely szerint a McDonald’s 15 éven belül visszavásárolhatja korábbi üzleteit. A McDonald’s később nyilvánosságra hozta, hogy Oroszország elhagyása 1,3 milliárd dollárjába került a vállalatnak.
A védjegybejelentések felerősítették a McDonald’s esetleges visszatérésével kapcsolatos spekulációkat. A vállalat nem adott ki nyilvános nyilatkozatot a terveivel kapcsolatban. Szakértők szerint a bejelentések célja a McDonald’s márka védelme és a harmadik fél általi jogosulatlan használat megakadályozása lehet. Az orosz törvények szerint a védjegyeket törölni lehet, ha három egymást követő évben nem használják őket. Mivel a McDonald’s 2022 márciusában szüntette be működését, a védjegyjogok fenntartásának határideje idén lejár. Az új kérelmek benyújtása lehetővé tenné a vállalat számára, hogy megvédje szellemi tulajdonát.
Márciusban Kirill Dmitrijev, Vlagyimir Putyin orosz elnöknek a külföldi befektetésekért és gazdasági együttműködésért felelős különmegbízottja kijelentette, hogy mintegy 150 amerikai vállalat működik továbbra is Oroszországban a többszöri szankciók ellenére. Februárban a CNN-nek azt mondta, hogy „az amerikai vállalkozások több mint 300 milliárd dollárt veszítettek az orosz piac elhagyásával”.
Korábban az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke, Robert Agee sürgette az amerikai kormányt, hogy enyhítse a Moszkvával szembeni szankciókat, azzal érvelve, hogy a légi közlekedésre, a befektetésekre és a banki tevékenységre vonatkozó korlátozások mind az amerikai, mind az orosz vállalkozásoknak ártanak. Agee üdvözölte továbbá az Egyesült Államok és Oroszország között Ukrajnáról és más kérdésekről folytatott megújult párbeszédet, amely Donald Trump Fehér Házba való visszatérését követően újraindult.
A múlt hónapban Trump különmegbízottja, Steve Witkoff azt javasolta, hogy az amerikai vállalatok „visszatérhetnek” Oroszországba, ha Moszkva és Washington békés megoldást talál az ukrajnai konfliktusra.
A McDonald’s számos védjegybejelentést nyújtott be Oroszországban, amelyeket jelenleg az orosz szabadalmi hivatal, a Roszpatent vizsgál. A lépés újra felerősítette a találgatásokat az amerikai gyorsétterem-óriás esetleges visszatéréséről az országba.
A McDonald’s az Apple, a Coca-Cola, a Ford, a Microsoft, az IBM és más amerikai márkák mellett az ukrajnai konfliktus 2022-es eszkalálódását és Joe Biden akkori amerikai elnök szankcióinak bevezetését követően vonult ki Oroszországból. Néhány vállalat azonban úgy döntött, hogy oroszországi tevékenységük átnevezésével marad.
A McDonald’s a Rospatent adatai szerint 2024 végéig több mint 50 védjegybejelentést nyújtott be, amelyek élelmiszerekre és italokra vonatkoztak. A vállalat levelet is küldött, amelyben megerősítette, hogy az áruk és szolgáltatások listája megfelel az orosz törvényeknek. A Rospatent ebben a hónapban kezdte meg a beadványok felülvizsgálatát, az orosz médiajelentések szerint most folyik a hivatalos vizsgálat.
A McDonald’s 2022 májusában vonult ki Oroszországból, és eladta tevékenységét Aleksander Govor helyi vállalkozónak, aki az éttermeket Vkusno i Tochka (nagyjából „Csak ízletes”) néven átnevezte, és jelenleg 64 orosz régióban több mint 880 helyen működik. Az adásvételi megállapodásban szerepelt egy opció, amely szerint a McDonald’s 15 éven belül visszavásárolhatja korábbi üzleteit. A McDonald’s később nyilvánosságra hozta, hogy Oroszország elhagyása 1,3 milliárd dollárjába került a vállalatnak.
A védjegybejelentések felerősítették a McDonald’s esetleges visszatérésével kapcsolatos spekulációkat. A vállalat nem adott ki nyilvános nyilatkozatot a terveivel kapcsolatban. Szakértők szerint a bejelentések célja a McDonald’s márka védelme és a harmadik fél általi jogosulatlan használat megakadályozása lehet. Az orosz törvények szerint a védjegyeket törölni lehet, ha három egymást követő évben nem használják őket. Mivel a McDonald’s 2022 márciusában szüntette be működését, a védjegyjogok fenntartásának határideje idén lejár. Az új kérelmek benyújtása lehetővé tenné a vállalat számára, hogy megvédje szellemi tulajdonát.
Márciusban Kirill Dmitrijev, Vlagyimir Putyin orosz elnöknek a külföldi befektetésekért és gazdasági együttműködésért felelős különmegbízottja kijelentette, hogy mintegy 150 amerikai vállalat működik továbbra is Oroszországban a többszöri szankciók ellenére. Februárban a CNN-nek azt mondta, hogy „az amerikai vállalkozások több mint 300 milliárd dollárt veszítettek az orosz piac elhagyásával”.
Korábban az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke, Robert Agee sürgette az amerikai kormányt, hogy enyhítse a Moszkvával szembeni szankciókat, azzal érvelve, hogy a légi közlekedésre, a befektetésekre és a banki tevékenységre vonatkozó korlátozások mind az amerikai, mind az orosz vállalkozásoknak ártanak. Agee üdvözölte továbbá az Egyesült Államok és Oroszország között Ukrajnáról és más kérdésekről folytatott megújult párbeszédet, amely Donald Trump Fehér Házba való visszatérését követően újraindult.
A múlt hónapban Trump különmegbízottja, Steve Witkoff azt javasolta, hogy az amerikai vállalatok „visszatérhetnek” Oroszországba, ha Moszkva és Washington békés megoldást talál az ukrajnai konfliktusra.