A KAMAZ csapatai végeztek a kamionoknál az első három helyen a Dakar-rally 8. szakaszán. Győzelmük előre jelezhető volt, miután magabiztosan vezettek a január 1-jén Latin-Amerikában megkezdődött versenyeken. Az orosz legénység győzelme a szervezők és a szurkolók között igazi lelkesedést váltott ki : a rally hivatalos honlapján a „győzelmeket gyártó autónak” nevezték a KAMAZ-gépkocsit.
Elsőként Vlagyimir Csagin, a verseny vitathatatlan favoritja ért célba. Csagin az előző szakaszokon hat alkalommal volt első. A második hely ugyancsak oroszországi versenyzőké: Firdausz Kabirové és Ilgizar Margyejevé. KAMAZ-kamionjaikon egy 586 kilométeres nehéz útvonalat tettek meg, amiből 472 kilométer a mért szakasz. Kezdetben köd nehezítette útjukat, majd az Atakama sivatagon haladtak át, először köves részen, később a dűnéken. Gyors reagálást és rendkívül precíz vezetést igényelt a verseny, hiszen máskülönben értékes perceket, esetleg órákat is lehet veszíteni.
A Dakar-2010 verseny bonyolult szakaszait nem sikerült megtenni minden versenyzőnek. Több országból 6OO versenyző állt rajthoz, akik 362 kamionon, motoron és autón kívánták összemérni tudásukat. 135 csapat technikai okok vagy a versenyzők balesete miatt kénytelen volt elhagyni a terepet. Mindez nem vonatkozik az orosz technikára, amely a nehéz körülmények között is megbízhatóan működött.
Szemjon Jakubov, a Kamaz-Master csapat vezetője:
– Ezeket a KAMAZ- kamionokat szélsőséges feltételek esetén is lehet használni. A fékrendszer elvileg különbözik attól, amit ezelőtt 20 évvel használtunk. Természetesen, a verseny folyamatában mi korszerűsítettük, javítottuk és megváltoztattuk, megújítottuk gyártmányunkat.
Január 11-én kezdődik a rally 9., döntő szakasza- Az 574 kilométerből 338 lesz a mért szakasz. Ez az utolsó nyomvonal az Atakama sivatagban: lesz sok homok és átjutás a dűnéken. Ha az orosz versenyzők ugyanolyan méltón leküzdik ezeket az akadályokat, mint a korábbikat, akkor vitathatatlan lesz esélyük a győzelemre. A győzteseknek a díjat január 17-én, az argentin fővárosban, Buenos-Airesben adják át.
Ehhez kapcsolódó, hogy gyorsított ütemben kezdte el a munkát a KAMAZ a Kámai Autógyár /KAMAZ/ fő szerelőszalagján az új évi szünet után – közölte Oleg Afanaszjev, a társaság információs politikai főosztályának igazgatója.- Elmondta, hogy a vállalat nagy megrendeléseket kapott az orosz Védelmi Minisztériumtól és más hazai és külföldi megrendelőktől. A KAMAZ a nagy raksúlyú teherautókat gyártó vállalatok között világviszonylatban a 11., a Diesel-motorok gyártásában pedig a 8. helyen van