Megindult a vasúti teherforgalom a Krími-hídon

Megindult a vasúti teherforgalom a Krími-hídon

Megindult a vasúti teherforgalom kedden az orosz szárazföldi Krasznodari területet a Kercsi-szoroson át a Krím félszigettel összekötő Krími hídon.

A forgalmat Jevgenyij Ditrih orosz közlekedési miniszter és Szergej Akszjonov, a Krími Köztársaság vezetője nyitotta meg. Két szerelvény egyszerre indult el a híd két végéről; az egyik benzint, műtrágyát búzát és cementet szállított a félszigetre, a másik rakománya szódahamu és mészkő volt.

Ditrih korábban kijelentette, hogy a vasúti teherszállítás fellendíti majd a térség gazdaságát, mert 30-50 százalékkal csökkentheti a szállítás költségeit. A hídon 2020-ban a tervek szerint 3 millió tonna teher fog áthaladni.

Ez is érdekelhet:  Szijjártó: másfél héten belül érkezik az orosz oltóanyagminta

A vasúti utasszállítás tavaly decemberben kezdődött meg a 19 kilométer hosszú Krími hídon, amely közúti felének a személyforgalom számára megépített részét 2018. május 15-én avatták fel. A presztízsberuházásként kezelt, Krímet az orosz gazdaságba integráló híd a leghosszabb ilyen átkelő Európában.

A Kercsi-szoros két partját összekötő létesítményen napi 40 ezer gépkocsi és 47 vonat haladhat majd át. A híd éves utasforgalma a tervek szerint 13 millió fő, teherforgalma pedig 13 millió tonna lesz.

A Krím és Szevasztopol 2014 március 11-én kikiáltotta függetlenségét. 2014 március 16-án népszavazást tartottak, ahol a krími szavazók 96.77%-a, a szevasztopoli szavazók 95.6%-a úgy döntött, hogy elszakadnak Ukrajnától és az Oroszországi Föderációhoz csatlakoznak.

Vlagyimir Putyin orosz elnök 2014 március 18-án aláírta az újraegyesülésről szóló megállapodást.

CATEGORIES
TAGS
Küld el a cikket e-mailbe!