Írjon nekünk

Légiközlekedés

A sebességmérő jegesedés miatti hibája hozzájárult a Moszkva közeli légi balesethez

A megjelenés óta

-

A mérőműszerek által – feltehetően a jegesedés miatt – mutatott helytelen repüléssebességi adatok hozzájárultak a hétvégi Moszkva környéki légi balesethez – közölte az orosz Államközi Légiközlekedési Bizottság (MAK) kedden a lezuhant gép feketedobozának elsődleges vizsgálatát követően.

“A regisztrált információ elsődleges elemzése, valamint a múltbeli analóg esetek elemzése arra enged következtetni, hogy a repülés közbeni rendkívüli helyzet előállásában tényezőként szerepelhettek a helytelen repüléssebességi adatok a pilóták kijelzőin, ez a jelek szerint a nyomásmérő műszereknek (úgynevezett Pitot-cső) a kikapcsolt fűtésrendszerük miatti jegesedésével állhatott összefüggésben” – közölte honlapján a MAK.

A hatóság szerint a fűtőrendszert a jármű mind a 15 korábbi repülése során, amelyek adatait a feketedoboz tartalmazza, bekapcsolták a felszállás előtt.

A repülőgép hat perccel a felszállás után csapódott földnek. Korábbi jelentések szerint az utasszállító négy perc után tűnt el a radarképernyőkről.

A MAK szerint a személyzet 130-150 méter magasban bekapcsolta a robotpilótát. A rendkívüli helyzet a felszállás után mintegy két és fél perccel, mintegy 1300 méteres magasságban, óránkénti 465-475 kilométeres sebességnél kezdett el kialakulni – a gép adatrögzítői ebben a pillanatban eltérést érzékeltek a sebességérzékelők jelzései között.

© Stanislav Krasilnikov/TASS

Fél perc múlva ez a különbség elérte az óránkénti 30 kilométert, ami után a pilótáknál megjelent a műszerek ellenőrzésére felszólító parancs. Mintegy 2 ezer méteres magasságban a parancs megismétlődött, immár nagyobb eltérés mellett.

A második ellenőrzési parancs után a személyzet lekapcsolta az autopilótát és áttért a kézi vezérlésre. A pilóták előtt lévő műszerek továbbra is egymástól eltérő sebességet mutattak, az első tiszt előtti kijelző nem mutatott adatot, a kapitány előtti műszerek pedig 540-560 kilométeres sebességet jeleztek. Ezt követően az utóbbin jelzett sebesség intenzív esésbe kezdett, 200 kilométerig és még lejjebb, az An-148-as 30-35 fokos szögben süllyedni kezdett. A földbe csapódást megelőzően az egyik modul továbbra is 0, a másik 800 kilométert mutatott. Pár másodperccel az ütközés előtt a gép 25 fokkal jobbra dőlt, a becsapódáskor a gép orrának állásszöge 35 fok volt.

A MAK közölte, hogy a szakértők folytatják az adatok elemzését.

A Szaratovszkije Avialinyii légitársaság Orszkba tartó An-148-as típusú utasszállítója vasárnap, négy perccel a felszállása után eltűnt a radarok képernyőjéről. A gép lezuhant, 65 utasa – köztük három gyermek – és hatfős személyzete életét vesztette. MTI

Hirdetés
loading...
Hozzászólások

Légiközlekedés

Moszkvai felszállása után eltűnt a radarokról egy orosz utasszállító

A megjelenés óta

-

Írta:

Röviddel moszkvai felszállása után eltűnt a radarokról a Saratov Airlines Antonov An-148-as utasszállító repülőgépe – közölte az orosz sajtó. Az orosz hatóságok megerősítették, hogy a gép lezuhant.

A gép fedélzetén 65 utas és hat fős személyzet tartózkodott.

A járat a moszkvai Domogyedovói nemzetközi repülőtérről az orosz-kazah határ közelében fekvő Orszk városába tartott.

Az Interfax hírügynökség információi szerint a gép a moszkva környéki Argunovó falu közelében lezuhant.

Az orosz hatóságok megerősítették, hogy az utasszállító lezuhant. Makszim Szokolov orosz közlekedési miniszter a tragédia helyszínére utazott.

Tovább olvasom
Hirdetés

Mi a véleménye?

Ön szerint Ukrajna visszavonja az oktatási törvényt?

#ukrán oktatási törvény

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Kövess minket

Hirdetés Töltsd le az Orosz Hírek alkalmazást! Szerezd meg: Google Play
Hirdetés

Népszerű