Légi közlekedés
Moszkvai felszállása után eltűnt a radarokról egy orosz utasszállító
Röviddel moszkvai felszállása után eltűnt a radarokról a Saratov Airlines Antonov An-148-as utasszállító repülőgépe – közölte az orosz sajtó. Az orosz hatóságok megerősítették, hogy a gép lezuhant.
A gép fedélzetén 65 utas és hat fős személyzet tartózkodott.
A járat a moszkvai Domogyedovói nemzetközi repülőtérről az orosz-kazah határ közelében fekvő Orszk városába tartott.
Az Interfax hírügynökség információi szerint a gép a moszkva környéki Argunovó falu közelében lezuhant.
Az orosz hatóságok megerősítették, hogy az utasszállító lezuhant. Makszim Szokolov orosz közlekedési miniszter a tragédia helyszínére utazott.

Légi közlekedés
Újraindult a rendszeres légi közlekedés Moszkva és Kairó között
Két és fél év után először repült az Aeroflot orosz légitársaság járata Kairóba – közölte csütörtökön az Interfax hírügynökség.
A nap folyamán az Egyptair indít először menetrend szerinti utasszállító gépet Moszkvába a hosszú szünet után.
Vlagyimir Putyin orosz elnök január elején engedélyezte a két főváros közötti rendszeres légi járatok felújítását. Az államfői rendelet Kairó vonatkozásában feloldotta azt az ideiglenes tilalmat, amelynek értelmében az orosz légitársaságok Oroszországból nem szállíthattak orosz állampolgárokat Egyiptomba, valamint visszavonta az utazási irodákra vonatkozó javaslatot is, amely eltanácsolta őket az egyiptomi légi utazást magában foglaló utak eladásától.
Putyin a turisztikai tilalmat 2015. november 8-án rendelte el, miután október 31-én terroristák a Sínai-félsziget fölött felrobbantották a Kogalimavia (nemzetközi üzleti nevén Metrojet) orosz légitársaság 7K-9268-as, Sarm es-Sejkből Szentpétervárra tartó menetrend szerinti járatát. Az Airbus A 320-as típusú repülőgépen 217 utas – köztük 17 gyerek – és 7 főnyi személyzet tartózkodott.
Ez volt az orosz légiközlekedés történetének legsúlyosabb tragédiája.
Putyin tavaly decemberben, az Abdel-Fattáh esz-Szíszi egyiptomi elnökkel Kairóban folytatott tárgyalását követően jelentette be, hogy kész felújítani a Moszkva és Kairó közötti közvetlen légi közlekedést. Makszim Szokolov orosz közlekedési miniszter akkor azt mondta, hogy a kétoldalú forgalom újraindulása február elejére várható.
Az orosz közlekedési és az egyiptomi polgári repülési tárca ezt megelőzően egy 2017 februárjában Moszkvában előkészített jegyzőkönyvet írt alá a biztonsági együttműködésről. Ennek értelmében az Oroszországba légi járatokat indító egyiptomi repülőtereken a biztonságra olyan “orosz jogi személy” szakértői fognak felügyelni, amelyet az Oroszországi Szövetségi Légi Közlekedési Ügynökség (Roszaviacija) jelöl ki. MTI
Légi közlekedés
A sebességmérő jegesedés miatti hibája hozzájárult a Moszkva közeli légi balesethez
A mérőműszerek által – feltehetően a jegesedés miatt – mutatott helytelen repüléssebességi adatok hozzájárultak a hétvégi Moszkva környéki légi balesethez – közölte az orosz Államközi Légiközlekedési Bizottság (MAK) kedden a lezuhant gép feketedobozának elsődleges vizsgálatát követően.
“A regisztrált információ elsődleges elemzése, valamint a múltbeli analóg esetek elemzése arra enged következtetni, hogy a repülés közbeni rendkívüli helyzet előállásában tényezőként szerepelhettek a helytelen repüléssebességi adatok a pilóták kijelzőin, ez a jelek szerint a nyomásmérő műszereknek (úgynevezett Pitot-cső) a kikapcsolt fűtésrendszerük miatti jegesedésével állhatott összefüggésben” – közölte honlapján a MAK.
A hatóság szerint a fűtőrendszert a jármű mind a 15 korábbi repülése során, amelyek adatait a feketedoboz tartalmazza, bekapcsolták a felszállás előtt.
A repülőgép hat perccel a felszállás után csapódott földnek. Korábbi jelentések szerint az utasszállító négy perc után tűnt el a radarképernyőkről.
A MAK szerint a személyzet 130-150 méter magasban bekapcsolta a robotpilótát. A rendkívüli helyzet a felszállás után mintegy két és fél perccel, mintegy 1300 méteres magasságban, óránkénti 465-475 kilométeres sebességnél kezdett el kialakulni – a gép adatrögzítői ebben a pillanatban eltérést érzékeltek a sebességérzékelők jelzései között.
Fél perc múlva ez a különbség elérte az óránkénti 30 kilométert, ami után a pilótáknál megjelent a műszerek ellenőrzésére felszólító parancs. Mintegy 2 ezer méteres magasságban a parancs megismétlődött, immár nagyobb eltérés mellett.
A második ellenőrzési parancs után a személyzet lekapcsolta az autopilótát és áttért a kézi vezérlésre. A pilóták előtt lévő műszerek továbbra is egymástól eltérő sebességet mutattak, az első tiszt előtti kijelző nem mutatott adatot, a kapitány előtti műszerek pedig 540-560 kilométeres sebességet jeleztek. Ezt követően az utóbbin jelzett sebesség intenzív esésbe kezdett, 200 kilométerig és még lejjebb, az An-148-as 30-35 fokos szögben süllyedni kezdett. A földbe csapódást megelőzően az egyik modul továbbra is 0, a másik 800 kilométert mutatott. Pár másodperccel az ütközés előtt a gép 25 fokkal jobbra dőlt, a becsapódáskor a gép orrának állásszöge 35 fok volt.
A MAK közölte, hogy a szakértők folytatják az adatok elemzését.
A Szaratovszkije Avialinyii légitársaság Orszkba tartó An-148-as típusú utasszállítója vasárnap, négy perccel a felszállása után eltűnt a radarok képernyőjéről. A gép lezuhant, 65 utasa – köztük három gyermek – és hatfős személyzete életét vesztette. MTI
-
Szíria1 hét telt el
Itt vannak az első felvételek a Szíria elleni nyugati légicsapásról
-
Szíria1 hét telt el
Szíria szovjet gyártmányú légvédelmi rendszeri szedték le a nyugati rakétákat
-
Szíria2 nappal telt el
Szíria fel nem robbant nyugati cirkálórakétákat adott át Oroszországnak
-
Szíria1 hét telt el
Az USA vezette koalíció nemzetközi jogsértést követett el Szíriában – Putyin
-
Szíria1 hét telt el
Szíria katonai és polgári objektumai ellen mért légicsapást a nyugati koalíció
-
Szíria1 nappal telt el
Moszkva: német klórt, brit füstbombákat találtak Kelet-Gútában
-
Szíria1 hét telt el
Moszkva: Trump “okos rakétáinak” a terroristák irányába kellene szállniuk
-
Ukrajna4 nappal telt el
Hoppá! Ukrajna nem teljesíti Magyarország követeléseit