Írjon nekünk

Hajón érkezik a drága amerikai gáz (LNG) a Baltikumba, az olcsóbb orosz helyett

A megjelenés óta

-

Megérkezett Litvániában az első amerikai cseppfolyósított gázszállítmány (LNG), ami a balti országok szerint növeli a térség “energiafüggetlenségét”.

A 140 ezer köbméter LNG-t egy lett cég rendelte meg júniusban. A cseppfolyósított földgáz egy részét különböző gázrendszerekbe táplálják, egy másik része pedig egy Lettországi gáztározóba kerül.

Az első amerikai LNG-szállítmányok Kelet-Európába június elején érkeztek meg Lengyelországba.

Nem számít ha drága a lényeg, hogy ne orosz legyen

A Baltikumba érkezett első amerikai LNG-szállítmány kapcsán a Ria Novosztyi orosz hírügynökség három okot sorolt fel, amiért úgy véli, hogy az amerikai LNG-szállítások nem lehetnek alternatívái az orosz gázexportnak. Elsőként azt hozta fel indokként, hogy az Egyesült Államokban jelenleg egyetlen olyan kikötő van, ahonnan LNG-t lehet exportálni.

Amerikában ugyan több helyen terveznek most új LNG-kikötőket építeni, de ehhez egyrészt időre van szükség, másrészt bizonytalan, hogy a kínálat fedezni tudja-e az esetleg jelentkező keresletet, harmadrészt pedig egyelőre kevés a cseppfolyósított földgáz szállítására alkalmas hajó és Európában sincs túl sok kikötő, amely képes lenne fogadni az LNG-szállítmányokat.

Ugyancsak a Ria Novosztyi olyan szakértői véleményeket ismertetett, amelyek szerint politikai megfontolások állnak az amerikai cseppfolyósított földgáz európai eladásai mögött. Az idézett szakértők szerint ugyanis gazdaságilag nem lehet megindokolni, hogy miért venne Európa amerikai LNG-t ezer köbméterenként mintegy 250 dollárért, miközben az orosz földgáz ennél sokkal olcsóbb. Mindeközben az amerikai szállítóknak sem túl jó üzlet LNG-t exportálni Európába, hiszen az amerikai földgázt Ázsiában és Latin-Amerikában magasabb áron, több mint 300 dollárért lehet eladni. MTI

Megosztás
Hirdetés
loading...
Hozzászólások

Szíria

Orosz hadászati bombázók mértek csapást a terroristákra Abu-Kemálnál

A megjelenés óta

-

Írta:

Hat Tu-22M3-as hadászati bombázó mért légicsapást az Iszlám Állam (IÁ) terrorszervezet objektumaira a szíriai Abu-Kemál város közelében – közölte pénteken az orosz védelmi minisztérium.

Az orosz területről felszállt bombázók Irán és Irak légterén áthaladva érték el a Deir-ez-Zór tartományban lévő Abu-Kemált. A gépek az IÁ erődítményeit, csapatösszevonásait és páncélosait támadták. A bombázókat a szíriai hmejmími légitámaszpontról felszállt Szu-30-as vadászgépek biztosították.

Az orosz védelmi tárca szerint a bombázók az összes kijelölt célt megsemmisítették. A hadművelet után az orosz repülőgépek a közlemény szerint visszatértek bázisaikra.

Hasonló légicsapást az orosz bombázók szerdán hajtottak végre a térségben.

Megosztás
Tovább olvasom

Politika

Gyurcsány: Magyarország az EU szövetségese, nem Oroszországé

A megjelenés óta

-

Írta:

A demokratikus ellenzéknek világossá kell tennie, hogy Magyarország katonai és politikai értelemben a transzatlanti együttműködésben érdekelt és az Európai Unió a szövetségese, nem pedig Oroszország – mondta a Demokratikus Koalíció elnöke egy pénteki, budapesti konferencián.

Gyurcsány Ferenc az “Oroszország – szemben Európával?” című rendezvényen tartott nyitóbeszédében, kétségtelennek nevezte, hogy minden korábbinál nagyobb és aktívabb az orosz titkosszolgálatok magyarországi jelenléte, az orosz hírszerzési tevékenység és a közvetlen politikai befolyásolás-szerzési igény.

A politikus úgy fogalmazott: vádolja a magyar kormányt azért, mert nem hajlandó felismerni ezt az orosz magatartást és nem tesz ellene semmit. A kabinet nem engedi, hogy ezt a problémát a parlament megfelelő bizottsága megtárgyalja, nem hajlandó ellenlépéseket tenni, úgy tesz, mintha az orosz politika nem változott volna meg az elmúlt években – jelentette ki. Egy szót sem lehet hallani arról, hogy a magyar kormány intézkedéseket tett volna annak érdekében, hogy Oroszország ne avatkozzon be a közelgő magyar választásba, ahogy minden bizonnyal megtette ezt az Egyesült Államokban illetve Franciaországban – mondta.

A magyar kormány olyan intenzív és szoros kapcsolatokat ápol Oroszországgal, amelyek időnként a barátság érzetét keltik, olyan gesztusokat gyakorol, amelyek messze túlmutatnak a partneri együttműködés szintjén – közölte Gyurcsány Ferenc. Emellett a két ország olyan megállapodásokat köt, például a paksi bővítésről, amelyekhez szövetségesi körben kellene partnert találni – tette hozzá.

A lehetséges okokat elemezve kijelentette, hogy a magyar kormány szövetségest talál Oroszországban az Európai Uniót gyengíteni kívánó politikájához. A kabinet nem bánja, hogy Oroszország destabilizálni szeretné az EU-t, hanem utat, “hátsó ajtót” nyit ehhez – fogalmazott. A kormány azért nem tesz ellenintézkedéseket, mert ebben az esetben nem az elsődleges magyar érdek, hanem a Brüsszel-ellenes politikája határozza meg az Oroszországhoz fűződő kapcsolatokat – érvelt a pártelnök. Eközben kimondva, kimondatlanul ott van az a fajta lelki rokonság, amelyik az “autoriter Putyin elnököt és az autoriter Orbán miniszterelnököt összeköti. Ha úgy tetszik, a zsák megtalálta a foltját” – fogalmazott.

A demokratikus ellenzéknek azzal az igénnyel kell fellépnie, hogy megőrizzék a magyar nemzeti szuverenitást és az EU egységét, ezért az ilyen beavatkozási kísérleteket el kell hárítani – összegzett.

Az eseményt egy fővárosi szálloda különtermében tartották, körülbelül 150 fős hallgatóság előtt. MTI

Megosztás
Tovább olvasom

Politika

Az orosz csapat kizárása esetén nem közvetítik az olimpiát az állami televíziók

A megjelenés óta

-

Írta:

Nem fogja közvetíteni a phjongcshangi téli olimpiát az orosz csapat kizárása esetén sem az Összoroszországi Televíziós és Rádiósugárzási Társaság (VGTRK), sem az ugyancsak állami tulajdonban lévő Pervij Kanal (Első Csatorna) televízió.

Ezt a két médiavállalat pénteken helyezte kilátásba, miután a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökség (WADA) csütörtökön közölte: továbbra sem megfelelőek az oroszországi doppingellenes intézkedések, ezért az Orosz Antidopping Ügynökség (RUSADA) továbbra sem végezhet semmilyen tesztet.

Egyelőre változatlanul kérdéses, hogy az ország sportolói ott lehetnek-e a februári olimpián, igaz, több orosz szakértő szerint a RUSADA rehabilitálásának megtagadása nem jelenti egyúttal a nemzeti csapat kizárását is. Az ügyben a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) december 5-én hirdeti ki döntését.

Az olimpiát a VGTRK csatornáin és a Pervij Kanalon kívül elvileg még a Gazprom Mediához tartozó Match TV közvetítheti. Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője érthetőnek minősítette az állami televíziók állásfoglalását, ugyanakkor közölte, hogy erről még korai beszélni és az orosz sportolók folytatják a felkészülést az olimpiára.

Moszkva a WADA döntését politikai indíttatásúnak tartja.

Sporttisztségviselők szerint a RUSADA végrehajtotta a WADA által megkövetelt összes személyzeti és szervezeti változtatást. Az orosz vezetők ugyanakkor kitartanak amellett, hogy Oroszországban nincs és nem is volt államilag támogatott doppingolás, aminek elismerését a WADA feltételül szabta az orosz doppingellenes ügynökség jogainak helyreállításához.

Moszkva szerint a nemzetközi testület túllépte a szakmaiság határait.

A Rosszija 1 csatorna egyik vitaműsorában elhangzott, hogy Oroszország kanadai polgári bíróságon kíván pert indítani a WADA által felkért független szakértő, Richard McLaren ellen, akinek vizsgálata arra az eredményre jutott, hogy a szocsi téli olimpia doppinglaborjában az orosz sportolók pozitív mintáit negatívra cserélték. A McLaren-jelentést Moszkvában megalapozatlannak minősítették.

Vlagyimir Putyin orosz elnök október 9-én Cseljabinszkban kijelentette, hogy a doppingváddal illetett orosz sportolókat polgári bíróságokon kell megvédeni.

“Úgy gondolom, hogy a különleges (sport)bírósági rendszerek itt már nem elegendők, általános polgári bírói testületekhez kell fordulni” – hangoztatta.

Megosztás
Tovább olvasom

#ukrán oktatási törvény

Hirdetés

Mi a véleménye?

Ön szerint Ukrajna visszavonja az oktatási törvényt?

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Népszerű