Magyarok, újságírók és a legnagyobb orosz légitársaság is Ukrajna szankciós listáján

0

Széles Gábor magyar üzletember mint az Echo Televízió tulajdonosa, Szaniszló Ferenc, a tévé műsorvezetője, valamint Gyöngyösi Márton jobbikos parlamenti képviselő és Szaniszló Adrienn, a párt frakciójának külügyi munkatársa is felkerült mások mellett azoknak a személyeknek a listájára, akiket Ukrajna szankciókkal sújt a kelet-ukrajnai válsággal, valamint a Krím félsziget és Oroszország újraegyesülésével összefüggésben.

- Hirdetés -

Több ukrán hírportál, köztük a liga.net csütörtökön nyilvánosságra hozta a 105 jogi és 388 magánszemélyt tartalmazó listát. Az indoklás szerint a felsorolt személyek “valós, illetve potenciális fenyegetést” jelentenek Ukrajna “nemzeti érdekeire, nemzetbiztonságára, szuverenitására és területi egységére” nézve.

 Gyöngyösi Márton és Szaniszló Adrienn választási megfigyelőként részt vettek tavaly novemberben a kelet-ukrajnai területeken megtartott választásokon.

- Hirdetés -

Az ukrán szankciós listán szereplő magánszemélyek között van számos orosz újságíró, köztük külföldön dolgozó tudósítók, mint például Andrej Szuzsanszkij, a TASZSZ orosz állami hírügynökség washingtoni tudósítója, illetve külföldi sajtónak dolgozó orosz munkatársak.

A listára került Steve Rosenberg és Emma Wells, a BBC brit közszolgálati tévé és rádió moszkvai tudósítói irodájának munkatársai, Michael Rutz, a német Die Zeit és a Frankfurter Allgemeine Zeitung munkatársa, valamint spanyol és izraeli újságírók, izraeli politikai szakértők.

Később Szvatoszlav Ceholko, az ukrán államfő sajtótitkára Twitter-bejegyzésében közölte, hogy Porosenko elnök csütörtökön utasította a nemzetbiztonsági és védelmi tanácsot, vegye le a listáról a BBC újságíróinak nevét. A brit közmédia vezetése ugyanis sajtónyilatkozatban tiltakozott a Moszkvában dolgozó két brit és egy orosz állampolgárságú munkatársuk listára tétele ellen.

Az RNBO sajtószolgálata közölte, hogy “a nagy társadalmi visszhangot és Ukrajnának az Európai Unióhoz fűződő kapcsolatainak stratégiai jelentőségét figyelembe véve” és az államfővel egyetértve levette a három BCC-s újságírót, továbbá Michael Rutz német, valamint Manuel Angel Sastre és Antonio José Rodríguez Pampliega spanyol újságírókat.

Szerepelnek még krími, illetve kelet-ukrajnai vezetők, a Kremlhez közel álló politikusok, Ramzan Kadirov csecsen vezető, moszkvai parlamenti képviselők, az orosz alkotmánybíróság tagjai, védelmi minisztériumi és katonai tisztségviselők, akadémikusok és színészek, énekesek, mint például Joszif Kobzon táncdalénekes és parlamenti képviselő. Külföldiek közül szerepelnek még a szankciós listán cseh, szlovák, szerb, görög, olasz és spanyol politikusok, valamint ügyvédek, utóbbiak között Frank Abernathy amerikai ügyvéd is.

A szankciós listán a több mint száz jogi személy között orosz légitársaságok – köztük az Aeroflot -, hajóépítő vállalatok és hadiipari központok mellett 34 bank és pénzügyi szervezet, továbbá televíziók – az orosz állami egyes, a Rosszija 24, az NTV és az RTR-Planeta -, valamint számítástechnikai cégek, köztük a Kaspersky Lab kiberbiztonsági vállalat vannak.

Akár ez is tetszhet