Írjon nekünk

Gazdaság

Eredménytelenek a fuvarozási engedélyek meghosszabításáról szóló lengyel-orosz tárgyalások

Közzétéve

-

Megállapodás nélkül végződtek szerda este azok a háromnapos tárgyalások, melyeket Varsóban a lengyel és az orosz közlekedési tárca képviselői tartottak a két ország területére szóló fuvarozási engedélyek meghosszabításáról. A kompromisszum hiánya mindkét oldalon az áruszállítás lényeges korlátozását okozta.

A varsói infrastrukturális és építészeti minisztériumban hétfő óta folytattak egyeztetéseket az Oroszország területén végzett lengyel fuvarozások idei évre szóló feltételeiről. A megbeszélések utolsó fázisát Jerzy Szmit lengyel infrastrukturális, valamit Nyikolaj Aszaul orosz közlekedési miniszterhelyettes részvételével tartották meg.

A lengyel fuvarozóknak kiadott tavalyi oroszországi engedélyek január végéig voltak érvényesek, az addig kiutazott szállítók február 15-ig hagyhatják el Oroszország területét. A fuvarozási engedélyek meghosszabbításának az az akadálya, hogy Oroszország tavaly decemberben megváltoztatta az 1996-ban aláírt, a két ország közötti fuvarozásokat szabályozó kormányközi szerződés végrehajtási szabályait. A módosított rendelkezések lényegesen kiterjesztették a harmadik országok számára végzett szállítások fogalmát, korlátozva ugyanakkor az ilyen fuvarokra kiadható engedélyek számát. A harmadik országból származó árunak Oroszország jelenleg többek között a lengyelországi székhelyű, de külföldi tulajdonú üzemekben gyártott cikkeket is tartja.

A varsói tárgyalások során a lengyel fél nem fogadta el az orosz tárca feltételeit, elutasítva többek között azt az elképzelést, hogy Oroszország a lengyel fuvarozók által használt logisztikai központokat ellenőrizhesse. A lengyel infrastrukturális miniszterhelyettes szerda este úgy nyilatkozott a lengyel újságíróknak: a jelenleg felajánlott orosz feltételek a lengyel fuvarozók 85 százalékát zárnák ki az oroszországi piacról. Emellett a javaslatok csak átmeneti megoldást jelentettek – mondta el Szmit – miközben Lengyelország egyértelmű, a fuvarozóknak stabil munkakörülményeket biztosító feltételeket várja el.

Az orosz küldöttség kilátásba helyezte: a moszkvai törvényhozás két hónapon belül módosít a Lengyelország szempontjából hátrányos jogon – számolt be Szmit. A következő kétoldalú egyeztetés időpontját egyelőre nem ismertették.

Lengyelország a mintegy 150 ezer bejegyzett fuvarozóval egyik vezető európai áruszállítónak számít. A regisztrált szállítók egyötöde Oroszország területén tevékeny.

Oroszország tavaly 250 ezer fuvarozási engedélyt állított ki a lengyel cégeknek, ezt a keretet az eddigi előzetes megállapodások értelmében 170-180 ezerre csökkentenék. A lengyel fuvarozók több százezer euróra becsülik az ágazat napi veszteségét, miután hétfőtől apadt a két ország közötti áruforgalom. A lengyel cégek már korábban – az uniós szankciók után meghirdetett 2014-es orosz ellenembargó következtében – csökkentették az oroszországi szállításokat.

Gazdaság

Megújult a Sberbank internetbankja

Közzétéve

-

Írta:

Június elején megújította netbank szolgáltatását a magyarországi Sberbank. A váltást ügyfélélmény javítása és új funkciók bevezetése is indokolta, a bank eközben informatikai fejlesztési folyamata részeként a jövő évi azonnali fizetésre is felkészíti a rendszert.

A hitelintézet ügyfelei egyre gyakrabban választják az online bankolást, a múlt évi adatokhoz képest 17 %-kal többen jelentkeznek be rendszeresen a felületre. A legnépszerűbb funkciók az egyenleg-lekérdezés, kivonat letöltés és a számlaműveletek, köztük a sárga csekk befizetés – a könnyebb felhasználhatóság érdekében ezért ezeket már a kezdőlapról közvetlenül is elérhetővé tették. Szintén kényelmi szempont, hogy a felület teljesen reszponzív, vagyis táblagépeken és asztali számítógépeken is az adott felbontáshoz alkalmazkodik a megjelenés.

„Az internetbankunk megújítása többéves informatikai fejlesztési folyamatunk egyik lépése. Részben az ügyfelek kényelmét, részben az elérhető funkciók bővítését célzó megfontolások indokolták a mostani verzióváltást, de a háttérben folyamatosan dolgozunk a felületet érintő új fejlesztéseken is. Eközben pedig gőzerővel folyik a rendszerek felkészítése a jövő évben bevezetendő azonnali fizetési megoldásra is.” – fogalmazott Fodor Tamás, a Sberbank Magyarország Zrt. lakossági üzletágért felelős igazgatója.

A bank az elmúlt időszakban már elérhetővé tette az ügyfeleknek az új verziót párhuzamosan a korábbi verzióval, így a felhasználóknak volt ideje hozzászokni a megváltozott felülethez. A mostani megújított netbankot a jövőben további funkciókkal terveznek bővíteni, az ügyfeleik által jelzett igényeknek megfelelően.

A Sberbank Magyarország Zrt. a Sberbank Europe AG leányvállalata, lakossági-, mikro-, KKV- és nagyvállalati ügyfeleknek nyújt teljes körű banki szolgáltatást Magyarországon. A bank 1993 óta működik sikeresen a magyar piacon. A bécsi központú Sberbank Europe csoport Európa 8 piacán van jelen: Ausztriában, BoszniaHercegovinában, Horvátországban, Csehországban, Magyarországon, Szlovéniában, Szerbiában és Németországban.

Tovább olvasom

Gazdaság

Válaszlépés: Oroszország pótvámokat vet ki amerikai termékekre

Közzétéve

-

Írta:

Oroszország pótvámokat vet ki amerikai importcikkekre, válaszul arra, hogy az Egyesült Államok az acél- és alumíniumtermékek behozatalát 25, illetve 10 százalékos vámmal sújtotta – jelentette be Makszim Oreskin orosz gazdaságfejlesztési miniszter.

Az Interfax orosz hírügynökség jelentése szerint a miniszter hangsúlyozta, hogy mivel az Egyesült Államok nem hajlandó megtéríteni Oroszországnak a védővámok bevezetése miatt keletkező veszteségeket, a Kereskedelmi Világszervezetet (WTO) szabályaival összhangban, ellensúlyozó intézkedéseket vezetnek be. Már a közeljövőben pótvámokat vetnek például az amerikai építési és útépítő gépekre, amelyeknek van helyettesítője az orosz piacon, így nem gyakorolnak kedvezőtlen hatást a makrogazdasági mutatókra.

Donald Trump amerikai elnök március 8-án írta alá az acél- és alumíniumtermékek importjára kivetett vámokról szóló elnöki nyilatkozatokat, amelyek március 23-án lépnek hatályba.

Oroszország amerikai acélexportjának értéke 1,512 milliárd dollárra, az alumíniumtermékeké pedig 1,646 milliárd dollárra rúg. Az orosz kormány május 22-én tájékoztatta a WTO-t, hogy számításai szerint az amerikai pótlólagos vámok 537,6 millió dollár veszteséget okoznak az oroszországi exportőröknek. A WTO szabályainak értelmében az értesítéstől eltelt 30 nap múlva Oroszország jogosult a veszteséggel azonos értékben ellenintézkedéseket tenni.

A gazdaságfejlesztési minisztérium közlése szerint pár napon belül közzéteszik azoknak a termékeknek a listáját, amelyekre pótvámot vetnek ki. Oroszország nem használja ki teljes mértékben az 537,6 millió dolláros keretösszeget, az első szakaszban 93 millió dollár körüli összegre számít a pótvámok kivetéséből.

Oroszország jelezte azt is, hogy csatlakozni kíván az Európai Unió által az Egyesült Államokkal szemben a WTO-nál június 1-jén elindított jogi eljáráshoz. A vitarendezési folyamatban első lépésként az unió konzultációt kért az Egyesült Államoktól. Moszkva, függetlenül attól, hogy harmadik félként részt akar venni a vitában, fenntartja a jogot arra, hogy hasonló eljárást indítson a Kereskedelmi Világszervezetnél. MTI

Tovább olvasom

Gazdaság

Kreml: versenyellenesek az Északi Áramlat-2 megakadályozására irányuló kísérletek

Közzétéve

-

Írta:

Az Északi Áramlat-2 tisztán kereskedelmi és nem politikai projekt, a megakadályozására irányuló kísérletek megsértik a szabad verseny szabályait – hangoztatta Dmitrij Peszkov, a Kreml szóvivője hétfőn újságíróknak.

Peszkov arra reagált, hogy Petro Porosenko ukrán elnök egy olyan csoport létrehozását kezdeményezte az Európai Unión belül, amely megakadályozná a tervezett, Oroszországból Németországba vezető Északi Áramlat-2 földgázvezeték megépítését. A szóvivő szerint a csővezeték hozzájárul majd Európa energiabiztonságához.

Az Északi Áramlat-2, mintegy 9,5 milliárd eurós projekt keretében két új, összesen évi 55 milliárd köbméter – a már meglévő vezetékpárral azonos – szállítási kapacitású vezetékkel bővítik a Balti-tenger fenekén húzódó Északi Áramlatot, amelynek kiindulási pontja az oroszországi Viborg, és a németországi Greifswaldig tart.

Az Északi Áramlat-2 vezetékpár kiépítésével Oroszország elvileg kiiktathatná Ukrajnát mint tranzitországot, és egyetlen útvonalra terelhetné át az Európának szánt orosz gázszállítmányok 80 százalékát, egyúttal domináns helyzetbe kerülne a német piacon, mert részesedését 40 százalékról több mint 60 százalékra emelné. MTI

Tovább olvasom

Mi a véleménye?

Melyik vb-dal a nyerő?

Hirdetés

Facebook

Hirdetés

Kövess minket

Hirdetés Töltsd le az Orosz Hírek alkalmazást! Szerezd meg: Google Play
Hirdetés

Népszerű